Guest fjamsetramsa Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Är 50gb för lite ledigt utrymme?? för att det ska funka som bäst med växlingsfiler o annat eller är det i minsta laget??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Det räcker långt för en systemdisk. Jag kör med 64GB diskar men då har jag 30GB oanvänt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Verkar vara rätt forum för mig också hur mycker skall VIsta respektive XP ha för att må bra eller hur mycket tar det uppackat kanske man skall fråga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 En gammal regel är väl att man inte bör utnyttja mer än ca 75% av systemdisken. Har för mig att jag läst det i tidigare diskussioner. Min vista Partition är 40 GB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Har 2st 10000 varvsdiskar på 36gb st i raid 0...så då är det ingen ide o köpa 2st 76 gb diskar då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Om du har 50GB av 72 ledigt så känns det rätt onödigt att köpa större diskar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Skulle nog påstå att en tiondel av 50 GB inte är för lite! Om vi nu snackar en systemdisk. En lagringsdisk vill man väl ha fri, så att man kan fylla den med allt man behöver. Mitt XP klarar sig på en 5 GB partition, växlingsfilen är på 512 MB och då har jag ändå 3.2 GB ledigt. Inga problem, så länge jag inte låter t.ex. InfraRecorder bränna en DVD och skriva en enorm temp-fil till C: - det finns det ju inte plats för (utnyttjar en annan partition i stället). Så 50 GB känns rätt lugnt. LA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Om du har 50GB av 72 ledigt så känns det rätt onödigt att köpa större diskar. ja jag håller med men jag menade att kanske vista mår bättre av lite större svängrum... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 ...ja jag håller med men jag menade att kanske vista mår bättre av lite större svängrum... Har vi kommit in på "Gammeldansens Vänner's" årsmöte nu då eller? ...då får jag väl säga som vid förra mötet, "Packa ihop er runt kanterna folk!" Disk defragmentering !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 ...ja jag håller med men jag menade att kanske vista mår bättre av lite större svängrum... Har vi kommit in på "Gammeldansens Vänner's" årsmöte nu då eller? ...då får jag väl säga som vid förra mötet, "Packa ihop er runt kanterna folk!" Disk defragmentering !! Tur att du inte uppmanar folk att radera filer iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Tur att du inte uppmanar folk att radera filer iaf. Nej då skulle medlemsantalet minska drastiskt hehehe... Du tänker på gamla stå-filer va!? ;D En stofil är en äldre, förstockat trångsynt person, oftast herre, med viss excentricitet och vanligen bakåtsträvande inställning till det mesta... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts