Gå till innehåll

Kan man ta bort "Residential Gateway"?


Recommended Posts

Residential Gateway, kan man ta bort den, eller måste den finnas där för att nå Routern (någonstans måste det ju ske)? När jag startar datorn så kommer det upp en varning om just den som inte dök upp innan, och om det inte måste finnas där så vore det bra om det gick att ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Tyvärr hjälper det inte så mkt eftersom din länk inte har så mkt med Win att göra. Jag ser mig nog som en avancerad användare, så en router är inte helt obekant :) Är dock en van Mac-användare och rätt ovan Win-användare.

Jag undrar eftersom det plötsligt börjar "varna" vid start av datorn (min frus arbetsdator, själv kör jag XP via Parallels och använder Macens nätverk) att den har en Residential Gateway, eller något liknande. Något den inte gjorde innan. Jag önskar bara få bort varningen, om den nu inte måste finnas med. Vad vet jag vad det gäller Win där allt är något krångligare  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Windows klagar på "Resident Gateway" så får det mig att undra om frugans nätverk fungerar.

Kan hon komma ut på Internet ?  Med andra ord har hon en "Lokal kopplingspunkt" mot Internet ?

Den lokala kopplingspunkten är normalt ADSL-modemets adress eller en router om sådan finns.

Har du möjlighet att kopiera skärmbilden och bifoga i länken ?

Tryck [<ctrl>] <Print Screen> och Klistra in i Paint.exe .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Windows klagar på "Resident Gateway" så får det mig att undra om frugans nätverk fungerar.

Kan hon komma ut på Internet ?  Med andra ord har hon en "Lokal kopplingspunkt" mot Internet ?

Den lokala kopplingspunkten är normalt ADSL-modemets adress eller en router om sådan finns.

Har du möjlighet att kopiera skärmbilden och bifoga i länken ?

Tryck [<ctrl>] <Print Screen> och Klistra in i Paint.exe .

Hon kommer ut på nätet, via vårt nätverk hemma. Det är inte att den klagar utan bara säger något om att den hittat/startat Resident Gateway eller nått, så något fel är det ju inte. Men tror inte den gjorde det innan. Ska Resident Gateway vara där som default är det bara att köra på antar jag.

Däremot har hon svårt att komma åt hd på jobbet via Citrix. Det går bra att komma in och att använda Office och så, men inte att komma åt enheter på servern via IE och XP som funkat innan. Det enda jag gjort är att döpa om nätverket hemma till HEMMA, men annars är arbetsgrupp m m samma. En annan sak som jag provade var att testa med lite andra webbläsare. Funkar bra förutom det här med att öppna enheter.

Ska testa att ta en skärmdump när jag får tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...