Gå till innehåll

Spelet är kantigt och ser inte bra ut


oxymoron

Recommended Posts

Precis installerat om windows och installerat om LOTRO. installerat nvidia drivrutinerna men spelet är kantigt och fult. vad har jag gjort fel? kör på high graphics och ser inte alls ut osm tidigare. allt är som sagt kantigt och fult.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerat sp3, hittar inga fler uppdateringar på MS update. uppdaterat DirectX och nvidias drivrutiner. Fortfarande samma

spelets grafik hittar jag inget mer att göra med, klickade på autodetect best settings

högerklick-> nvidias kontrollpanel -> vad gör jag sen för att få rätt inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ in Allting på så mycket som möjligt, ändra spelets upplösning till högre om möjligt.

Har för mig att det finns inställningar för kantutjämning(kan heta MipMap är inte säker då jag inte är jättepigg :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förutom kantigt är hela skärmen sned när spelet startar, precis som skärmen är flyttad någon cm ner och till vänster :S

Detta är ett praktexempel på att spelet är inställt på en lägre upplösning.

1. Du säger att det är kantigt

2. Att bilden är på fel ställe är oftast för att detta video-läget inte är använt sedan tidigare och då inte placerat rätt heller. Tryck på "Auto Detect" eller liknande för att placera bilden rätt.

Sen så har upplösningen inget med hur bra grafikinställnignar spelet använder (Okej detta är lite av en definitionsfråga men enligt mig då)

Så du borde leta upp Graphics Options i spelet och ändra till högsta upplösning som någon tidigare än jag sa.

EDIT:

Anti-alias heter det när man jämnar kanterna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förutom kantigt är hela skärmen sned när spelet startar, precis som skärmen är flyttad någon cm ner och till vänster :S

Detta är ett praktexempel på att spelet är inställt på en lägre upplösning.

1. Du säger att det är kantigt

2. Att bilden är på fel ställe är oftast för att detta video-läget inte är använt sedan tidigare och då inte placerat rätt heller. Tryck på "Auto Detect" eller liknande för att placera bilden rätt.

Sen så har upplösningen inget med hur bra grafikinställnignar spelet använder (Okej detta är lite av en definitionsfråga men enligt mig då)

Så du borde leta upp Graphics Options i spelet och ändra till högsta upplösning som någon tidigare än jag sa.

EDIT:

Anti-alias heter det när man jämnar kanterna ;)

Amen  ;D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...