oxymoron Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Precis installerat om windows och installerat om LOTRO. installerat nvidia drivrutinerna men spelet är kantigt och fult. vad har jag gjort fel? kör på high graphics och ser inte alls ut osm tidigare. allt är som sagt kantigt och fult. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Har du installerat XP från en gammal CD ? Har du uppdaterat Windows till SP2 eller SP3 ? Har du uppdaterat DirectX9.0c ? (det krävs av spelet) Senaste uppdatering laddas ner från: http://www.microsoft.com/downloads/details...6a-9b6652cd92a3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnRIz Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Ställt in grafikinställningarna både i spelet och i grafkkortets inställningsmeny? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxymoron Posted June 5, 2008 Author Share Posted June 5, 2008 Installerat sp3, hittar inga fler uppdateringar på MS update. uppdaterat DirectX och nvidias drivrutiner. Fortfarande samma spelets grafik hittar jag inget mer att göra med, klickade på autodetect best settings högerklick-> nvidias kontrollpanel -> vad gör jag sen för att få rätt inställning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxymoron Posted June 5, 2008 Author Share Posted June 5, 2008 förutom kantigt är hela skärmen sned när spelet startar, precis som skärmen är flyttad någon cm ner och till vänster :S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnRIz Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Ställ in Allting på så mycket som möjligt, ändra spelets upplösning till högre om möjligt. Har för mig att det finns inställningar för kantutjämning(kan heta MipMap är inte säker då jag inte är jättepigg ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 förutom kantigt är hela skärmen sned när spelet startar, precis som skärmen är flyttad någon cm ner och till vänster :S Detta är ett praktexempel på att spelet är inställt på en lägre upplösning. 1. Du säger att det är kantigt 2. Att bilden är på fel ställe är oftast för att detta video-läget inte är använt sedan tidigare och då inte placerat rätt heller. Tryck på "Auto Detect" eller liknande för att placera bilden rätt. Sen så har upplösningen inget med hur bra grafikinställnignar spelet använder (Okej detta är lite av en definitionsfråga men enligt mig då) Så du borde leta upp Graphics Options i spelet och ändra till högsta upplösning som någon tidigare än jag sa. EDIT: Anti-alias heter det när man jämnar kanterna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 förutom kantigt är hela skärmen sned när spelet startar, precis som skärmen är flyttad någon cm ner och till vänster :S Detta är ett praktexempel på att spelet är inställt på en lägre upplösning. 1. Du säger att det är kantigt 2. Att bilden är på fel ställe är oftast för att detta video-läget inte är använt sedan tidigare och då inte placerat rätt heller. Tryck på "Auto Detect" eller liknande för att placera bilden rätt. Sen så har upplösningen inget med hur bra grafikinställnignar spelet använder (Okej detta är lite av en definitionsfråga men enligt mig då) Så du borde leta upp Graphics Options i spelet och ändra till högsta upplösning som någon tidigare än jag sa. EDIT: Anti-alias heter det när man jämnar kanterna Amen ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts