Gå till innehåll

[LÖST] Hur spara inloggning i Firefox?


LionKing

Recommended Posts

Har ett litet problem. Fast jag loggat in på olika sajter, t.e.x. detta underbara alltomxp, och bockat för att vara alltid inloggad, så är jag ibland inte inloggad när jag öppnar sajten, fast datorn varit på hela tiden. Samma sak gäller också andra sajter som borde "komma ihåg" mina val.

Har det att göra med inställninen för hantering av kakor? Jag har inställt på att lagra kakor tills dom förfaller. Eller är det något annat?

Jag kör FF 3 rc2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Det kan vara så att du av säkerhetsskäl blir avloggad vet det finns några community som inte sparar lösenorden men användarnamnet...

Jag har försökt att få dom att spara men det går inte... sök efter det på detta forumet jag vet att det varit uppe förr...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du även markerat under:

Verktyg - Inställningar... - Säkerhet - Lösenord - "Spara lösenord för webbplatser" ?

Jo, det är markerat. Men tack för tipset!

Ett exempel som jag kan nämna är www.fmi.fi/vader/ (Finlands meteorologista institut; jag bor i Finland)

Man kan se vädret för en specifik stad, och valet brukar finnas kvar nästa gång man besöker sidan. Så har det alltid varit förut, men inte alltid numera.

Egenligen är det ju ett ganska litet problem, men störande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-[ ...man får inte förutsätta någonting här... ;)

Nu kör jag visserligen FF 3.0 RC2 men där är skert ingen skillnad. Jag rensade samtliga mina kakor.

Jag öppnar "Visa kakor..." och direkt gick in på www.fmi.fi/vader och valde om från Helsingfors till Åbo.  Jag får direkt kakor för webbplats [fmi.fi] två kakor: place och station.

Du kan kolla om detta även händer för dig. Även vid nästa FF-start innen du går till väder-siten.

Annars är väl troligaste orsaken att du kör ett rensningsprogram som automatiskt rensar kakor...

typ CCleaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kör jag visserligen FF 3.0 RC2 men där är skert ingen skillnad

Den kör jag med.

Du kan kolla om detta även händer för dig. Även vid nästa FF-start innen du går till väder-siten.

Ska kolla

Annars är väl troligaste orsaken att du kör ett rensningsprogram som automatiskt rensar kakor...

typ CCleaner.

Jo, kör CCleaner ibland, och då måste jag ju logga in efter det. Men efter det brukar det finnas kvar tills nästa körning av CCleaner. Den körs väl inte automatiskt i bakgrunden, man kan väl bara köra manuellt. Det är åtminstone vad jag tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i så fall helt onödigt att köra rensningsprogram i tid och otid...

Speciellt rensning av kakor och register... Det räcker väl att man kör

kontrollerat någon gång då datorn känns trög eller den har problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i så fall helt onödigt att köra rensningsprogram i tid och otid...

Speciellt rensning av kakor och register... Det räcker väl att man kör

kontrollerat någon gång då datorn känns trög eller den har problem.

Jo, inte menade jag att jag kör CCleaner "hela tiden" utan ibland när det känns som det skulle vara dags för en städning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kör jag visserligen FF 3.0 RC2 men där är skert ingen skillnad. Jag rensade samtliga mina kakor.

Jag öppnar "Visa kakor..." och direkt gick in på www.fmi.fi/vader och valde om från Helsingfors till Åbo.  Jag får direkt kakor för webbplats [fmi.fi] två kakor: place och station.

Du kan kolla om detta även händer för dig. Även vid nästa FF-start innen du går till väder-siten.

Gjorde så och samma sak hände, d.v.s. kom samma två kakor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde så och samma sak hände, d.v.s. kom samma två kakor.

Detta betyder att så länge som dessa kakor finns kvar i FF så fungerar senast använda inställningar.

Nästa gång du kör ett städprogram så är här som du kollar först om det inte funkar som tänkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...