Superlight Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Emellanåt så hör jag ett pipljud i windows? Det är inte så jättehögt men den är riktigt irriterrande när man sitter och lyssnar musik. Varför är det så och kan man ta bort det? Är det någon varningsignal den försöker ge? Mitt OS: XP Pro SP3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Varningspip är starka, genomträngande och distinkta pip. De kommer normalt från högtalaren inne i lådan och påverkas inte av volymkontrollen. Sedan finns det gnissel från dåliga fläktar. Normalt svaga utdragna och odistinkta ljud. Till sist så har du Windows ljud för diverse meddelande som du säkert känner igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Att pipljuden skulle komma då och då låter konstigt. Har varit med att Windows använder ljudet i datorlådan när man inte har drivrutiner till ljudkortet, men ditt problem har jag aldrig varit med om. Men jag skulle gissa på att det piper när meddelanderutor kommer upp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted June 12, 2008 Share Posted June 12, 2008 Kan vara nåt som inte sitter i ordentligt, sladden till tangentbordet exempelvis. Kolla så att allt sitter i ordentligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts