DAson Posted June 14, 2008 Share Posted June 14, 2008 Har drivrutinsproblem på en dator med Windows Vista Home Basic installerat. Det är drivrutiner till NVIDIA nForce3-Ultra som jag inte hittar. Vore tacksam för hjälp och det är någon som kan svara på detta nu. Annars kanske jag får svar i morgon. Moderkortsmärke: Epox EP-9NDA3+. Har installerat Windows Vista Home Basic på min kompis dator. Tacksam för hjälp till detta! //DAson ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Vet inte om detta är rätt, men ta en titt får du se. http://www.nvidia.com/object/nforce_vista_15.17.html Bäst jag länkar till 64 bits versionen också. http://www.nvidia.com/object/nforce_vista64_15.17.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted June 15, 2008 Author Share Posted June 15, 2008 Det är Windows Vista Home Basic x86 som är installerat och inte 64-bitarsversion. Vågar nog inte provva denna drivrutin, vill att inget ska gå fel. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 NVIDIA nForce3-Ultra verkar vara för gammal teknik. Älsta varianten hos NVIDIA är för nForce4, vilken i och för sig skulle kunna fungera. Där är ju ingen risk att installera ett nForce4 -kit eftersom man inte påtvingar någon drivrutin om de inte passar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Precis, bra poäng, drivrutinen kommer vägra att installera om den inte passar, så du har inget att förlora på att testa. I och med att det är en större "universiell" (tydligen) så kan mycket väl äldre drivare ligga inbakade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts