Jump to content

Finns det tilläggsprogram till Opera?

Byvander
 Share

Recommended Posts

Hej!

Som nybilven Opera-användare (sedan i förrgår) vill jag gärna förespråka denna browser.

Det stämmer att det inte finns några tillägg, men widgets kan väl sägas motsvara dessa. Vad gäller adblock så finns det substitut om man googlar lite, men bäst av allt tycker jag är att använda Operas funktion "Content Block". Den fungerar som en utmärkt reklam-blockerare, men man får själv bygga upp sin lista - om någon nu inte vill dela med sig. Jag fick en lista av en bekant på nätet, som jag själv ändrat lite i. Bifogar den nedan. Vill man bygga ut listan så är det bara att högerklicka på den sida man är på, och välja "Block Content...". På så vis lägger man till nytt i listan.

LA

Är bara glad om det kan hjälpa. :)

Det kanske är säkrast att jag även förtydligar att filen skall ligga i ens användarprofil, i mitt fall mappen C:Documents and SettingsApplication DataOperaOperaprofile

Man kan ändra bäst man vill i listan, manuellt, men det rekommenderas att Opera är stängd medan man gör det.

LA

Det kanske är säkrast att jag även förtydligar att filen skall ligga i ens användarprofil, i mitt fall mappen C:Documents and SettingsApplication DataOperaOperaprofile

Man kan ändra bäst man vill i listan, manuellt, men det rekommenderas att Opera är stängd medan man gör det.

LA

Kanske är jag dum men jag hittar inte denna mapp!

använder vista, vilket jag tycker har värdelös sökfunktion, så förbannat svårt att hitta.

en klar försämring jämfört med xp.

Opera med reklamblockerare är nog en kanonbrowser?

Guest DimensionX

LA

Kanske är jag dum men jag hittar inte denna mapp!

använder vista, vilket jag tycker har värdelös sökfunktion, så förbannat svårt att hitta.

en klar försämring jämfört med xp.

Opera med reklamblockerare är nog en kanonbrowser?

Du måste ha "Visa dolda filer" eller "Visa systemfiler" aktiverad, annars syns inte mappen.

Du går bara till kontrollpanelen och väljer "Mappalternativ", sedan fliken "Visning" och bockar i att du vill se dolda filer och mappar.