Byvander Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Tja... Undrar om det finns tillägg till opera som det gör till firefox? och isåfall vart man kan ladda ner det? //Byvander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Det enda jag har hittat är "Widgets". Jag sökte en adblock men hittade ingen. Tillägg tror jag inte finns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Hej! Som nybilven Opera-användare (sedan i förrgår) vill jag gärna förespråka denna browser. Det stämmer att det inte finns några tillägg, men widgets kan väl sägas motsvara dessa. Vad gäller adblock så finns det substitut om man googlar lite, men bäst av allt tycker jag är att använda Operas funktion "Content Block". Den fungerar som en utmärkt reklam-blockerare, men man får själv bygga upp sin lista - om någon nu inte vill dela med sig. Jag fick en lista av en bekant på nätet, som jag själv ändrat lite i. Bifogar den nedan. Vill man bygga ut listan så är det bara att högerklicka på den sida man är på, och välja "Block Content...". På så vis lägger man till nytt i listan. LA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Byvander Posted June 17, 2008 Author Share Posted June 17, 2008 ok... ska kolla lite närmre på de.. // Byvander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Jag också, tackar för hjälpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Är bara glad om det kan hjälpa. Det kanske är säkrast att jag även förtydligar att filen skall ligga i ens användarprofil, i mitt fall mappen C:Documents and SettingsApplication DataOperaOperaprofile Man kan ändra bäst man vill i listan, manuellt, men det rekommenderas att Opera är stängd medan man gör det. LA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Aha, DET förklarar saken. Nu funkar det. Tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flopp Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Är bara glad om det kan hjälpa. Det kanske är säkrast att jag även förtydligar att filen skall ligga i ens användarprofil, i mitt fall mappen C:Documents and SettingsApplication DataOperaOperaprofile Man kan ändra bäst man vill i listan, manuellt, men det rekommenderas att Opera är stängd medan man gör det. LA Kanske är jag dum men jag hittar inte denna mapp! använder vista, vilket jag tycker har värdelös sökfunktion, så förbannat svårt att hitta. en klar försämring jämfört med xp. Opera med reklamblockerare är nog en kanonbrowser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted June 19, 2008 Share Posted June 19, 2008 Är bara glad om det kan hjälpa. Det kanske är säkrast att jag även förtydligar att filen skall ligga i ens användarprofil, i mitt fall mappen C:Documents and SettingsApplication DataOperaOperaprofile Man kan ändra bäst man vill i listan, manuellt, men det rekommenderas att Opera är stängd medan man gör det. LA Kanske är jag dum men jag hittar inte denna mapp! använder vista, vilket jag tycker har värdelös sökfunktion, så förbannat svårt att hitta. en klar försämring jämfört med xp. Opera med reklamblockerare är nog en kanonbrowser? Du måste ha "Visa dolda filer" eller "Visa systemfiler" aktiverad, annars syns inte mappen. Du går bara till kontrollpanelen och väljer "Mappalternativ", sedan fliken "Visning" och bockar i att du vill se dolda filer och mappar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts