Gå till innehåll

[LÖST] Frågor om Windows Update efter installation av SP3


Lasse B

Recommended Posts

En konstig fråga till någom.

Ställde om min dator till fabriksinställning, hämtade uppdateringarna inkl 3an på Windows Update.

Först så kommer det 2 st uppdateringar, dessa måste tydligen laddas ner innan jag kan instalera servicepack 3, sen kommer servicepack 3, när servicepacken är instalerad står det okej, det står också att 14 st återstår, efter instalatiom av 3 an kommer det bara 9 st, i bland dessa är det bla annat IE7, innehåller denna uppdateringar som man inte ser ?? sen efter det kom det lite tillval med mera.

Kan man lita på det som står ?? eller kan det fattas uppdateringar ?? Eller Är det inte så att det som är prioriterat kommer om det finns något ??

Tacksam för ett svar om någon vet, vilket jag tror.

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev det lite rörigt för mig mot slutet...

Först är det två förberedande uppdateringar,

sedan finns SP3 som installeras,

sen är det 14 nya uppdateringar.

Efter 3 av dessa (och omstart?) är det 9 kvar (14-3=11) bla IE7 (?)

Jag kan tänka mig att någon uppdatering ersätter en tidigare och samtidigt adderar ny patch.

T.ex. om man har 14 patchar plus SP3 så kommer man efter SP3 inte längre att behöva flertalet av de 14.

Men om du installerar de som föreslås efter hand så går du inte miste om något viktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag förstod dig rätt, men att antalet återstående uppdateringar ändras från 14 till 9 efter sp3 beror på att 5 av dom 14 finns med i sp3.

IE7 finns inte med i sp3.

Som sagt, vet inte om detta är svar på din fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du har nog förstått mig, då kan jag vara lugn.

Jag repeterar igen, efter det att 3 an instalerat, och den har gått in rätt så skall jag starta om datorn och då står det att 14 återstår, men när jag sedan uppdaterar igen efter uppstarten så kommer det 9 st prioriterade.

Lasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...