LasseD Posted June 22, 2008 Posted June 22, 2008 Hej, För att få till en nätverkskarta på min VISTA-dator och efter att ha läst Stenis utmärkta handledning laddade jag hem WindowsXP-KB922120 och försökte installera den. Medelandet som följde berättade att jag redan hade denna uppdatering eftersom jag tidigare installerat XP-SP3. Bra tänkte jag då är det bara att lägga till detta protokoll på nätverkskortet. Men icke, jag kan inte på något ställe hitta hur detta skall gå till och var jag kan detta protokoll eller den fil jag skall installera. Kan någon berätta för mig hur man gör? Dessutom: Vista kan inte rita en nätverkskarta p g a att jag har en "inkompatibel router". Trots att Netgear anser att dess WPN824 v2 är VISTA-kompatibel. Måste jag byta till nästa version? Mvh Lasse Quote
e-son Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Din router kanske behöver uppdateras med nyare firmware? Senaste är Version 2.0.20 - May 29, 2008. http://kbserver.netgear.com/products/WPN824v2.asp Quote
LasseD Posted June 23, 2008 Author Posted June 23, 2008 Tack för förslaget. Har redan gjort det utan någon förändring! /L Quote
Recommended Posts