Guest Naturguiden Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Hur funkar detta? Jag fixat ett konto där samt ett hostnamne... men vart skall jag sätta detta i vilket program Är kass på sådant Quote
Guest Naturguiden Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 En liten server typ filezilla eller någon som har andra tips så polaren kan hämta saker från mig Quote
e-son Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 En liten server typ filezilla eller någon som har andra tips så polaren kan hämta saker från mig ok... då skall du bara peka adressen mot ditt IP,... hos DynDNS, alltså! Sen är det bara att starta servern och se till så den kommer igenom eventuella brandväggar, NAT t.ex! Quote
Guest Naturguiden Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Finns det något enkelt serverprogram på svenska ??? Quote
Flopp Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Finns det något enkelt serverprogram på svenska ??? Vet inte, men filezilla som du nämde tycker jag är ok. Quote
Guest Naturguiden Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Vilken version har du och hur skall man börja i och vad skall man fylla i? Quote
e-son Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Finns det något enkelt serverprogram på svenska ??? Skall du bara ha den till att dela lite grejer med polaren, så tycker jag CC file transfer är perfekt! Den använder jag själv emellanåt. Det är ingen ftp-server utan mer en webbaserad filserver som man surfar in på med vanlig webläsare! Tyvärr är den inte gratis och inte på svenska... men så enkel att ett barn klarar av den! Jag vet att det finns en liknande, som är gratis.... kommer bara inte på namnet nu! http://www.cc-file-transfer.com/ Quote
Flopp Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Vilken version har du och hur skall man börja i och vad skall man fylla i? 3.0.11 arkiv-platshanteraren börja där. Quote
Flopp Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Finns det något enkelt serverprogram på svenska ??? Ser nu att min filezilla faktiskt är på svenska! Quote
Guest Naturguiden Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Jag skall inte ladda upp till någon server jag skall ha en själv och det verkar som om jag får dras med min HFS ~ Http File Server problemet är om jag har en mapp med 10 filer i typ en skiva då kan man inte ladda ner mappen utan måste ladda ner varje fil för sig ... skulle vara bättre att kunna ladda hela mappen Quote
e-son Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Jag skall inte ladda upp till någon server jag skall ha en själv och det verkar som om jag får dras med min HFS ~ Http File Server Det var HFS jag tänkte på.... den är liknande CC file transfer! problemet är om jag har en mapp med 10 filer i typ en skiva då kan man inte ladda ner mappen utan måste ladda ner varje fil för sig ... skulle vara bättre att kunna ladda hela mappen Zippa mappen! Quote
e-son Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Då får det nog bli en ftp-server..... finns några att välja på, på nedanstående länk! http://www.sofotex.com/download/FTP_Software/Ftp_Servers/ Quote
e-son Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Ett annat sätt är att sätta upp en privat DC-hub... med inloggning för enbart registrerade användare! Då kan ni chatta också, medans ni tankar! ;D Edit: Nej.... det är inte olagligt!.... det enda olagliga med DC, är när man börjar sprida upphovsrättsskyddat material till kreti o pleti! Quote
Guest Naturguiden Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Ett annat sätt är att sätta upp en privat DC-hub... med inloggning för enbart registrerade användare! Då kan ni chatta också, medans ni tankar! ;DEdit: Nej.... det är inte olagligt!.... det enda olagliga med DC, är när man börjar sprida upphovsrättsskyddat material till kreti o pleti! Hur gör man en privat dc hubb då?? Då måst den andra också ha dc++ Quote
e-son Posted June 23, 2008 Posted June 23, 2008 Hur gör man en privat dc hubb då??Då måst den andra också ha dc++ Ja... varsin DC-klient måste ni ha! YnHub torde vara lättast att sätta upp då det finns svenska språkfiler till den! Det finns även massor av guider och annan hjälp att få! En bra startsida är nedanstående! http://ynhub.stabilt.se/ Quote
Recommended Posts