Gå till innehåll

Hur kommer jag igång med DynDNS?


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Hur funkar detta?

Jag fixat ett konto där samt ett hostnamne... men vart skall jag sätta detta i vilket program

Är kass på sådant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

En liten server typ filezilla eller någon som har andra tips så polaren kan hämta saker från mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten server typ filezilla eller någon som har andra tips så polaren kan hämta saker från mig

ok... då skall du bara peka adressen mot ditt IP,... hos DynDNS, alltså! Sen är det bara att starta servern och se till så den kommer igenom eventuella brandväggar, NAT t.ex!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något enkelt serverprogram på svenska  ???

Skall du bara ha den till att dela lite grejer med polaren, så tycker jag CC file transfer är perfekt! Den använder jag själv emellanåt. Det är ingen ftp-server utan mer en webbaserad filserver som man surfar in på med vanlig webläsare! Tyvärr är den inte gratis och inte på svenska... men så enkel att ett barn klarar av den!

Jag vet att det finns en liknande, som är gratis.... kommer bara inte på namnet nu!

http://www.cc-file-transfer.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag skall inte ladda upp till någon server jag skall ha en själv och det verkar som om jag får dras med min HFS ~ Http File Server

problemet är om jag har en mapp med 10 filer i typ en skiva då kan man inte ladda ner mappen utan måste ladda ner varje fil för sig ... skulle vara bättre att kunna ladda hela mappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall inte ladda upp till någon server jag skall ha en själv och det verkar som om jag får dras med min HFS ~ Http File Server

Det var HFS jag tänkte på.... den är liknande CC file transfer!

problemet är om jag har en mapp med 10 filer i typ en skiva då kan man inte ladda ner mappen utan måste ladda ner varje fil för sig ... skulle vara bättre att kunna ladda hela mappen

Zippa mappen!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat sätt är att sätta upp en privat DC-hub... med inloggning för enbart registrerade användare! Då kan ni chatta också, medans ni tankar!    ;D

Edit: Nej.... det är inte olagligt!.... det enda olagliga med DC, är när man börjar sprida upphovsrättsskyddat material till kreti o pleti!  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Ett annat sätt är att sätta upp en privat DC-hub... med inloggning för enbart registrerade användare! Då kan ni chatta också, medans ni tankar!    ;D

Edit: Nej.... det är inte olagligt!.... det enda olagliga med DC, är när man börjar sprida upphovsrättsskyddat material till kreti o pleti!   ;)

Hur gör man en privat dc hubb då??

Då måst den andra också ha dc++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...