CGD Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Kan jag markera en A4 sida i Excelarken. Det skulle bli lättare att skriva in uppgifter så att de passar till en A4 sidas utskrift eller när jag gör en pdf fil. Quote
waxinator Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 I Office 2007 markerar jag Sidoupplägg sedan Orientering (liggande) och Storlek där jag valt A4. Därmed ritas streckade linjer upp för utskriftens uppdelning (här ifyllda för hand med gult...). Quote
Guest Naturguiden Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Bra mått på ett excel A4 är följande: A-I brett 1-67 Högt Med Normalmarginaler Jag har office 2007 Quote
waxinator Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Jo det kan gå att räkna kollumner men dessa anpassas ju efter dess syften... Min A-kollumn är ett textfält och ganska långt... Quote
Guest Naturguiden Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Jo det kan gå att räkna kollumner men dessa anpassas ju efter dess syften...Min A-kollumn är ett textfält och ganska långt... jag kollade på ett orginal dokument och det är oftast allt likadant... Sedan kan du ju pilla i orginalmallen för att få samma varje gång Lång/Kort/Hög/Bred eller upp och ner vad vet jag Quote
CGD Posted July 3, 2008 Author Posted July 3, 2008 Nä, det där med ett visst antal celler fungerar inte. Man kan ju som sagt vad ändra och lägga ihop celler. Jag hade hoppats på något verktyg som la ut en mall på ett stående eller liggande A4. Det borde inte vara omöjligt för skrivaren känner ju av det. Är arket för brett så skriver den ju ut på två ark. Den skriver ju inte ut på "valsen" så att säga. Quote
waxinator Posted July 3, 2008 Posted July 3, 2008 Nä, det där med ett visst antal celler fungerar inte. Man kan ju som sagt vad ändra och lägga ihop celler. Jag hade hoppats på något verktyg som la ut en mall på ett stående eller liggande A4. Men det är ju precis den mallen som ritas upp genom att göra som jag skrev... eller ?! Vilket Office har du om inte 2007 ? Quote
CGD Posted July 5, 2008 Author Posted July 5, 2008 Ursäkta waxinator, visst är det så som du beskrev. Jag missade det bara. Jag har 2003 men det görs på liknande sätt. Arkiv-utskriftsformat. Quote
Recommended Posts