Gå till innehåll

Meddelande om ej ihopkopplade datorer vid start av Vista


Belsebub

Recommended Posts

Se bild. Jag har tre st. datorer som är kopplade i samma nätverk. Och varje gång jag startar upp en vistadator så får jag meddelande enligt bilden, vilket är helt naturligt eftersom jag inte satt på dom datorerna. Meddelandet försvinner efter en stund, men kan jag ta bort meddelandet för gott på något vis? Tycker det är onödigt att det ska visas varje uppstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du från början nätanslutet diskarna så bockade du i att de skulle anslutas vid varje inloggning...

Om detta nu inte går på grund av fel eller medvetet val, så antar Windows att du vill ha reda på detta 'fel'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma "problem"... mig gör det inget att meddelandet kommer upp, men jag hade blivit glad om det fanns ett "tweak" som möjliggör att man kan få bort meddelandet.

Jag har för mig att jag har läst att det är möjligt med något tweakprogram men jag minns inte vilket.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du från början nätanslutet diskarna så bockade du i att de skulle anslutas vid varje inloggning...

Om detta nu inte går på grund av fel eller medvetet val, så antar Windows att du vill ha reda på detta 'fel'.

Jo jag förstår tanken. Men man borde ju kunna få välja om man vill ha varningsmeddelanden eller ej, tycker jag  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma "problem"... mig gör det inget att meddelandet kommer upp, men jag hade blivit glad om det fanns ett "tweak" som möjliggör att man kan få bort meddelandet.

Jag har för mig att jag har läst att det är möjligt med något tweakprogram men jag minns inte vilket.

Mange

Aha, men känns lite väl att ha en extra process igång för just meddelanderutan, eller hur funkar tweak-programmet? Annars vore det ju intressant vad programmet heter som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah... hittade vilket program det var. Det heter TweakVI

Jag körde detta programet i BETA när Vista var i RC2 och jag har ingen aaaaning om det har samma funktioner idag, eller om det är begränsat till den grad i Basicversionen...

Här är en länk:

http://www.totalidea.com/content/downloads.php

Hör gärna av dig om du testar det och om den önskade effekten uppnås genom detta programet.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...