Gå till innehåll

Borttagen mapp dyker upp efter omstart


candela

Recommended Posts

Gäst DimensionX
Enda sättet att slippa se mappen BJPrinter var att ändra i Mappalternativ.

Bockade i "Visa inte dolda filer och mappar" och så var den borta tills jag ändrar i visning igen.

Men var ligger mappen? ??? Vill helst tabort den helt.

/candela

Felet ligger säkerligen i registret, men att hitta rätt nyckel är inte lätt bland tusen och åter tusentals med nycklar, speciellt inte om den har ett kryptiskt namn. Kunde du bara installera programmet igen så är jag säker på att revo uninstaller tog bort resterna av programmet.

Enda sättet att få väck en del saker är ironiskt nog att installera om, och sedan ta bort. Jag fick ett idiotfel ett tag. Ikonen för full papperskorg var kvar fast den var tom. Jag var tvungen att slänga nåt för att kunna tömma papperskorgen och få rätt utseende. :D

Problemet är inte mappen egentligen, utan det som "skapar mappen". Och det vet vi inte vad det är, än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Jo, det blir problem, eftersom installlationsprogrammet inte går att ladda ner från deras hemsida, om du inte kan lägga till en länk!

Jag förstår inte problemet.

www.canon.se

Klicka på "Support" upptill.

Klicka på "Support på konsumentprodukter" till vänster.

Gå nedåt, klicka på:

"Programvara & drivrutiner

Du kan ladda ner drivrutiner & programvara"

Välj rätt produkt!

Sidan du får upp är hos http://software.canon-europe.com/ .

När du valt din skrivarmodell, så får du upp dess sida.

Där väljer du:

Operating system    Select an OS   

Language                Select a language

Sen klickar du på Submit, och får upp en ny sida som ser likadan ut, men på det valda språket.

Gå nedåt och välj den vanliga drivrutinen, t ex:

Printer Driver (1.90)

Ny sida, välj t ex:

Software

  File size

b5902mux.exe  8607.5 Kb.

Där börjar downloaden.

Följde detta råd och avinstallerade sedan med Revo (enl DimensionX). Såg till att doldafiler och mappar visades.

Återstartade datorn och nu var den förhatliga mappen borta ;D. Hoppas det är för gott. :)

Tacka alla för råd om lösning.  ;D ;D ;D

AlltomXP är i mitt tycke bästa forumet. Helpdesk för hjälplösa. ;D ;D ;D

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ByggareBob ska inte vara så förbenat kaxig!

-> Candela saknade CD_skivan till Canon Printer och vi behöver alltså installationsmediumet för detta program.

-> Driver och installationsmedia är två helt skilda saker. Vi behöver i detta fallet installationsprogrammet till CanonPrinter, och det du referar till är en drivrutin...

Jag har själv en Canon printer,och jag VET att Canon skapar en dold mapp i C: roten.

Så det ÄR drivrutinen (som ÄVEN innehåller vissa Setup-prg) från Canon som är 'skyldig', och inget annat.

Och tack vare mitt råd är nu problemet löst!  :-)

/HEPP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ByggareBob ska inte vara så förbenat kaxig!

-> Candela saknade CD_skivan till Canon Printer och vi behöver alltså installationsmediumet för detta program.

-> Driver och installationsmedia är två helt skilda saker. Vi behöver i detta fallet installationsprogrammet till CanonPrinter, och det du referar till är en drivrutin...

Jag har själv en Canon printer,och jag VET att Canon skapar en dold mapp i C: roten.

Så det ÄR drivrutinen (som ÄVEN innehåller vissa Setup-prg) från Canon som är 'skyldig', och inget annat.

Och tack vare mitt råd är nu problemet löst!  :-)

/HEPP!

Jösses ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej lbl,

Finns det någon .inf och en uninst fil i den installerade skrivarkatalogen som du skulle vilja zippa och maila över till mig för en närmare analys, om var och vad som är installerat på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...