Gå till innehåll

Mozilla Thunderbird - Hur ställer jag in programmet?


FixarFrasse

Recommended Posts

Hej,

Installerade Mozilla Thunderbird idag för jag vill kunna hantera mina e-mails via ett program från datorn. Men jag vet inte hur jag gör för att ställa in programmet? Skulle ni kunna hjälpa mig med det? :) Det är just det med POP3 eller vad det nu heter ... utgående/ingående mail.

Första gången man startat programmet så kommer det en Wizard upp som ska hjälpa en med inställningarna, men jag fattar typ ingenting. Det är det jag vill ha hjälp med!

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ser att du har en Hotmail-adress Den kommer du tyvärr inte åt via Thunderbird. Det finns dock ett tillägg som skall lösa det, men det har jag ingen erfarenhet av.

MSN/Hotmail does not provide a free POP3 server. The webmail extension is the most popular workaround. If you have a IMAP account check whether your email provider provides the ability to automaticly fetch messages from hotmail and put them in the remote inbox of your existing account.

Läs mer här: http://kb.mozillazine.org/Using_webmail_wi...ur_email_client

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey .. men jag har ett Gmail konto, hur ställer jag in det? :)

Vet inte om det går att aktivera automatisk vidarebefordran i Hotmail-kontot, men det borde vara möjligt. Kolla inställningarna, och vidarebefordra till ditt Gmail-konto, om du vill kunna ta emot all e-post i Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...