Gå till innehåll

Vista x64 hänger sig så fort jag kör en mediafil


mathie1

Recommended Posts

Blir helt tokig nu ...

Köpte mig en vista oem 32-bitars dvd, men sen kom jag på att för att kunna nyttja 4 gig och mer ram så skulle man ju göra 64 -bits. Ok, jag beställde en ny 64 bitars (man kan uppgradera från 32 till 64 och bara betala frakten på dvd'n)

Sagt och gjort, installerade om hela datorn med x64 istället, alltså en formatering och nyinstallation.

Sen börjar problemen ...så fort jag kör en dvd, avi, x264 whatever så låster sig hela datorn, bilden fryser och jag får stänga av på knappen. Får inga blåskärmar eller nått sånt utan den hänger sig bara.

Trodde föst det var fel på installationen så jag ominstalleraade en gång till men icke.

Har laddat ner senaste drivrutinerna till grafikkortet från ati ...

har test att spela upp i VLC, windows media player och i media player classic (BÅDE x32 och x64 version)

Men den hänger sig i allt detta ......

Funkade klockrent i Vista 32 bits nu vill det inte ... e dessutom inte så sugen på att nergradera mig och betala en frakt till ....

Någon hjälp!? kör vista business

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du se något i händelseloggen, från dessa tillfällen, då datorn hänger sig?

Kontrollpanelen / Administrationsverktyg / Loggboken.... leta efter händelser vid samma tidpunkt som när datorn hänger sig. Administrativa händelser och System.... möjligen Program bör vara lämpliga loggar att kolla.

Edit:

"Problemrapporter och lösningar"  i kontrollpanelen är också ett bra ställe att kolla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...