Gå till innehåll

Drivrutiner till ATI Radeon HD 2600 Pro


Recommended Posts

Hej alla duktiga forum medlemmar!

Jag har en FS Scaleo P med ett ATI Radeon HD 2600 Pro grafikkort.

På FS sida finns inga nyare drivrutiner till detta kort.

Kan jag använda de drivrutiner som finns på ati.amd.com sida?

Fick för mig att när det var förinstallerat så kunde man bara uppdatera via FS men antagligen har jag

fel.

Som vanligt är jag mycket tacksam för hjälp.

/tomorrow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte testa? Går det inte att installera, får du sannolikt ett meddelande därom då du kör installationsprogrammet. Och om det går, men inte fungerar väl efter uppdatering, kan du ju återgå till nuvarande drivrutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också ett ATI Radeon HD 2600 Pro till min Dell 530. Jag har uppdaterat drivrutinen till grafikkortet sedan januari då jag köpte datorn säker 4-5 ggr med Dells egna drivrutiner via Dells hemsida. Bilden har inte förbättras på något sätt utan alla ändringar gällde att anpassa grafikkortet till nya produkter som släpps på marknaden.

Annars går det bra att installera drivrutinen direkt från AMD:s hemsida. http://ati.amd.com/support/driver.html

Du kan välja att antigen installera CCC och drivrutin eller bara själva drivrutinen. Jag kör med CCC och drivrutin vilket ingåt i Dells variant av drivrutinen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Catalyst Control Center är en kontrollpanel för grafikkortet, där du kan ändra inställningar för färg, 3D, m.m.

Jag har inte installerat Catalyst Control Center, och saknar det inte. (Har tidigare haft det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man kan installera drivrutiner från tillverkarna själva.

Sen så är det ju inte frågan om bättre bild, utan mer om optimerad kod. När nya kort släpps brukar prestandan inte vara lika bra som efter ett tag, då man optimerat drivrutinerna och fixat de flesta fel.

Jag brukar få bättre prestanda när jag installerar nya drivrutiner till mitt nvidia-kort, så det är bara att tuta och köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...