Gå till innehåll

Felmeddelande 0x0000007B vid ominstallation


__087

Recommended Posts

Prova starta upp på en skivan och hoppa ur installationen till "recovery console", (borde väl gå även om man har en tom hårddisk?) och prova köra chkdsk på hårddisken för att kontrollera att den är felfri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tills när jag väl får igång det kan väl ni ge tips på någon bra brandvägg och något bra anti virus program som kan användas till en dator som får väldigt mycket problem med spyware och trojaner. Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har nu testat köra chkdsk i återställningskonsollen och det stog att disken verkade vara okej men att den inte körde kontrollen ändå men det fungerar inte :(

PS. jag skrev i ett annat forum och fick fram att hårddisken kan vara trasig. går detta att felsöka på något sätt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en dator med Windows XP har angripits av ett virus, och det inte är möjligt att avlägsna viruset med ett antivirusprogram och reparera datorn, måste du partitionerna om och formatera hårddisken samt installera om Windows XP. Om du vill veta mer om hur du partitionerar och formaterar en hårddisk med Windows XP klickar du på artikelnumret nedan och läser artikeln i Microsoft Knowledge Base:

313348 (http://support.microsoft.com/kb/313348/) Partitionera och formatera en hårddisk i Windows XP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte testat någonting mer efter felmeddelandet kom upp och nu helt plötsligt fungerar det utmärkt, installationsprogramet startar oxå. Vet inte om det bara var något tillfälligt fel eller vad som hände med det fungerar nu  :) finns det någon risk att problemet kommer att återkomma??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har nu testat fixmbr och fixboot och även kört en CHKDSK och disken verkar vara okej. Windows installationene startar nu den läser från skivan och det står "windows installeras" till vänster men det händer ingenting där, den har stått så jätte länge har även testa med 3 olika hårddiskar  :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den hänger sig hela tiden är det stor risk att det är ett minnesfel.

Slå PÅ så den Testar Minnet vid boot, det får du ändra på i BIOS.

Leta efter "quick post", "Quick Memory test", eller liknande i BIOS.  Brukar ofta finnas på första BIOS-skärmen.

De ska alltså vara AVslagna för att datorn ska testa allt minne när den startar!

För att komma in i BIOS så hamrar du på DEL, F1, F2, ESC, eller vad det nu står på din skärm när den precis tänds när du startar om datorn.

OBS att du måste vara BLIXTsnabb vid uppstart för att HINNA in i BIOS, annars börjar den starta Windows bara.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...