Gå till innehåll

Skärmtangentbordet poppar upp på skrivbordet efter inloggning


Stim

Recommended Posts

Efter att ha loggat in på Vista med Skärmtangentbordet (som test) så startar nu den varje gång jag loggar in. Hur får jag den nu sluta att poppa upp på skrivbordet efter inloggningen?

Jag har avmarkerat den vid inloggningen och loggar in mig på vanligt sätt men den dyker ändå upp på skrivbordet varje gång som man loggar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Hittade inget med osk.exe msconfig, de flesta grejorna är avmarkerade där. I  CCleaner fanns inget heller. Bara för kolla att osk.exe även heter så i Vista (så man letar efter rätt grej i msconfig och CCleaner) så testade jag köra först i kör och Skärmtangentbordet startades.  Sen I Defender under kategorin Startprogram fanns inget med osk.exe.

Mina idéer är slut och vet inte hur jag ska få bort det från att starta upp med inloggningen varje gång. Några fler idéer man skulle kunna testa med för få bort den vid start?

Edit: Det började med att jag gick in på den runda knappen som finns till vänster längst ner på inloggnings sidan och där fick upp lite olika alternativ, bland annat Skärmtangentbordet som jag blev tvungen att testa, kanon bra tänkte jag utifall om den vanliga tangentbordet av nån anledning  inte skulle fungera så finns alltid Skärmtangentbordet man kan logga in med. Men nu poppar den upp varje gång efter inloggningen istället

Vista bugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna Kontrollpanelen och Hjälpmedelcenter.

Nertill i fönstret under rubriken "Undersök alla inställningar" så finns olika hjälpmedel och bland annat

"Alternativa inmatningsenheter" som du klickar upp.

Upptill i detta fönster bockar du ur rutan om "Använd skärmtangentbord".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...