Gå till innehåll

[LÖST] Spela upp .img och .iso direkt från HDD?


Belsebub

Recommended Posts

Gäst DimensionX
Jag skulle vilja spela upp dessa filer direkt på hårddisken utan att använda mig av daemon tools. Krävs det någon spec. inställning i ffdshow för att kunna göra det?

KMplayer, VLC eller K-Lite klarar att spela ISO eller IMG.

Iställer för Daemon Tools skulle jag rekommendera Alcohol 52% (gratisversionen)

Finns här...Free Edition.

http://trial.alcohol-soft.com/en/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vill lösa problemet utifrån ffdshow. Genom en ändring i inställningarna där eller om man behöver någon mer codec. Anledning till det är att filmen ska kunna spelas upp i MediaPortal, och där används den inbyggda spelaren för den mjukvaran som går efter vilka codecs man har installerade på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Nej jag vill lösa problemet utifrån ffdshow. Genom en ändring i inställningarna där eller om man behöver någon mer codec. Anledning till det är att filmen ska kunna spelas upp i MediaPortal, och där används den inbyggda spelaren för den mjukvaran som går efter vilka codecs man har installerade på datorn.

Både K-Lite och Kmplayer använder ffdshow. :)

Det kommer du märka på ikonen som kommer i aktivitetsfältet när du börjar spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu missförstod du mig. Läs mitt inlägg igen  :)

Jag är inte intresserad av någon spelare eftersom jag använder mig av MediaPortals egna inbyggda spelare som använder sig av ffdshow. Därför måste jag lösa problemet genom en inställning i ffdshow eller alternativt en ny extra codec på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Nej nu missförstod du mig. Läs mitt inlägg igen  :)

Jag är inte intresserad av någon spelare eftersom jag använder mig av MediaPortals egna inbyggda spelare som använder sig av ffdshow. Därför måste jag lösa problemet genom en inställning i ffdshow eller alternativt en ny extra codec på datorn.

Alcohol 52%

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst den tråden men det krävs att man kör daemon tools i bakgrunden. Jag har googlat runt i flera timmar nu utan att hitta något svar med endast ffdshow. Så jag antar att jag får bränna ut filen på skiva eller köra med mounting-program för att kunna spela upp filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Yeah, jag löste problemet genom att installera nero splitter filter. Nu hakar ffdshow igång filmen utan några extraprogram som körs i bakgrunden.  :)

Ser man på, du löste det i alla fall, bra gjort. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är lite mystiskt, för när jag testade att installera nero burning rom så fick jag filtret installerat på datorn och filmen fungerar. Men jag har försökt hitta filtret som drar igång filmen separat så hittar jag det inte i datorn, så tyvärr måste det vara inbakat i programmet någonstans. Men när jag kör filmen är endast filtret igång med ffdshow, nero körs alltså inte i bakgrunden. Så jag tycker att det borde finnas ett liknande filter att installera utan att behöva installera hela nero burning rom. Men gjorde ett minimal installation av programmet så det tar inte mycket plats på hårddisken i alla fall. Det är den bästa lösning jag har hittat än så länge  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...