Landsfiskalen Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 about: about:blank about:buildconfig about:cache about:cache?device=memory about:cache?device=disk about:config about:crashes about:credits about:logo about:license about:mozilla about:plugins about:robots ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 Får nog säga att robots är den bästa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted August 18, 2008 Share Posted August 18, 2008 I wiĺl be careful, I promise about:config Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Firefox tillägget About Menu lägger till alla about: kommandon under Hjälp --> About Menu: Kul men onödigt ;D https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/4155 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Kolla detta är problemet med öppen källkod; att det lätt blir lite oseriöst. Tex när man startar vissa distar av linux i verbose, opensuse inkluderat, så står det texter i stil med: Loading idt: failed, sorry Inget ont om öppen källkod, men jag tycker man borde bli lite mer seriösa när man skriver texter och sådant. Men lite kul kan det väl vara i bland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted August 20, 2008 Share Posted August 20, 2008 Kolla detta är problemet med öppen källkod; att det lätt blir lite oseriöst.Tex när man startar vissa distar av linux i verbose, opensuse inkluderat, så står det texter i stil med: Loading idt: failed, sorry Inget ont om öppen källkod, men jag tycker man borde bli lite mer seriösa när man skriver texter och sådant. Men lite kul kan det väl vara i bland. Nja, jag tycker inte det "oseriösa" spåret är opassande för öppen källkod. Det är en kul sak. Däremot i ett program som man betalt för... Easter Eggs tycker jag kan räknas till denna kategori, och dom e ju uppiggande. Några exempel (jag vet inte om dessa är öppen källkod, men de innehåller lustiga saker) : µTorrent: Om du betalt för programmet, kräv pengarna tillbaka! µTorrent: Klicka på About och sedan på T så kommer Tetris fram. ImgBurn: Ljudklipp spelas upp när man lyckas/misslyckas med en bränning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Fick tips om detta: chrome://browser/content/browser.xul (skriv det i Firefox) Riktigt coolt faktiskt ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted October 27, 2008 Author Share Posted October 27, 2008 Ha ha ha. Va häftigt. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts