Gå till innehåll

Kan inte ändra teman i Windows XP


yngwierocks

Recommended Posts

Windows har som standard en spärr mot andra Teman än dom som tillverkats och godkänts av microsoft, vilket inte är mer än ett par stycken utöver dom 2 som medföljer XP. För att komma runt denna spärr behöver du den s.k. UXtheme-patchen. Du hittar den på nedanstående länk!

http://winprj.net/board/viewtopic.php?f=7&...784ab888c#p1849

Edit:

För att windows inte skall eliminera patchningen så måste man stänga av "Windows filskydd" tillfälligt, medans man startar om burken, efter att ha kört patchen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt. Themes ska finnas som tjänst.

Testa windowsupdate.

Vet inte hur man lägger till en ny tjänst, men i egenskaper är sökvägen dit. C:WINDOWSSystem32svchost.exe -k netsvcs


Tema är ljud, wallpaper, ikoner, vilken visual mm

Och bara visuals är utseendet på alla rutor, aktivitetsfält och sånt. Som man måste fixa med fx uxpatchen

:)


Kom på en annan ide'

Bläddra till C:windowsresourcesthemes

Klicka på Luna.theme

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett långskott du kan testa!... Starta Kommandotolken som Administratör ( Skriv "cmd" i Kör, och tryck [Ctrl]+[shift]+[Enter] ). I kommandofönstret skriver du, eller klistrar in "sc config themes start= auto", och trycker [Enter]. Stäng kommandotolken och starta om burken, sen kan du kolla om Themes är startad.

Edit:

Var uppmärksam på vad du får för svar, i kommandofönstret när du kör kommandot.... det bör stå typ "[sC] ChangeServiceConfig LYCKADES".... gör det inte det, så skriv gärna ner vad det står istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att skriva in sc config themes...  i kommandofönstret men får följande svarsmeddelande:

Angiven tjänst är inte installerad.

Alltså problemet kvarstår, tjänsten finns ej ens som alternativ under listan med tjänster i administraionsverktyg.

Tack ändå för era svar och fortsätt gärna och hjälp mig!

Är väldigt trött på Windows classic temat..........

/Dave

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...
Windows har som standard en spärr mot andra Teman än dom som tillverkats och godkänts av microsoft, vilket inte är mer än ett par stycken utöver dom 2 som medföljer XP. För att komma runt denna spärr behöver du den s.k. UXtheme-patchen. Du hittar den på nedanstående länk!

http://winprj.net/board/viewtopic.php?f=7&...784ab888c#p1849

Edit:

För att windows inte skall eliminera patchningen så måste man stänga av "Windows filskydd" tillfälligt, medans man startar om burken, efter att ha kört patchen!

vart hittar jag "Windows filskydd" och ska jag stänga av den innan jag ska patcha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...