ulph Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Kör en dator med Vista Ultimate, har det på skiva med riktig serial och hela köret. Köpte en ny bärbar nyligen där Vista Home hängde med. Min fundering är om det går att köra en installation av Ultimate på den bärbara med skivan och samma serial? Har för mig att det inte ska gå med samma serial på flera maskiner, eller minns jag fel? Tack på för hand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulph Posted August 27, 2008 Author Share Posted August 27, 2008 19 har kollat och ingen valt att svara. Utgår från att det inte fungerar då. Tack och bock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Majla microsoft o fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 27, 2008 Share Posted August 27, 2008 Om du har en OEM licens, så gäller den för EN dator, Har du en RETAIL licenc, så kan du installera den på flera datorer, men bara EN åt gången. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulph Posted August 27, 2008 Author Share Posted August 27, 2008 Om du har en OEM licens, så gäller den för EN dator, Har du en RETAIL licenc, så kan du installera den på flera datorer, men bara EN åt gången. Tackar och bockar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulph Posted August 27, 2008 Author Share Posted August 27, 2008 Ett litet tips om man vill se vilken nyckel man har. http://www.windowsreference.com/windows-vi...license-status/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pmarriott Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Jag har haft samma nyckel av Ultimate installerat på flera datorer i samma nätverk samtidigt utan problem. Att det inte är i linje med licensavtalet är en anna femma. Man kan ju dock hävda att man installerat på en annan dator parallellt i syfte att byta dator och under tiden man för över filer osv behöver man licensen på 2 datorer samtidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 28, 2008 Share Posted August 28, 2008 Man kan ju dock hävda att man installerat på en annan dator parallellt i syfte att byta dator och under tiden man för över filer osv behöver man licensen på 2 datorer samtidigt. Nej det kan man inte hävda!...eftersom man inte behöver aktivera windows på den nya datorn förrän efter 30 dagar. Man har alltså gott om tid att föra över sina filer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts