Gå till innehåll

[LÖST] Datorn vet inte längre att den har trådlöst?


Olivier

Recommended Posts

Det gäller HP datorn om ni tittar i min profil. Här har ni händelseförloppet:

1. Syrran är inne på HM, datorn hänger sig

2. Strömmen bryts genom att strömsladden dras ur

3. Datorn startas om men den ansluts inte till internet, ingen "trådlös" ikon i fältet och inget trådlöst under Nätverksanslutningar. Under enhetshanteraren är det ett ett gult/svart utropstecken på nätverkskortet

Hoppas någon kan hjälpa mig att få det tillbaka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar men det går inte att hitta nyare drivrutiner eller på något sätt aktivera. Jag vet inte ens om det är det trådlösa nätverkskortet. (Titta bifogad bild, nyare finns längre ned) Ska jag avinstallera och installera igen? Tänk om det inte går att installera igen? Då sitter man utan kort. Använder trådlöst och icke trådlöst samma kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning om de e flera kort, bara att de e olika typer av anslutning.

Men ta't lungt en stund, för de finns ju fler som kan komma med ide'er om man har tur.

Vad säger nätverksdiagnosen om du drar ur sladden?

Den säger att kablar ej är anslutna, kontakta tillverkare.

Jag installerade drivrutiner från HP och nu ser det ut så som på bilden nedan.

EDIT: Har någon haft samma problem? HP5465

EDIT: Kan kortet ha gått itu?  :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova att stänga av datorn plocka ur det trådlösa kortet starta om ev. kolla om det finns kvar i enhetshanteraren isåfall avinstallera stäng av datorn installera det trådlösa kortet starta om datorn se till att vara uoppkopplad med tråd så borde windows installera om maskinvaran och leta rätt på drivrutin

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... på sistone har jag installerat två Laptops, och på bägge, av olika fabrikat, fanns det en knapp att trycka på för att överhuvudtaget koppla in nätverken.

Den fanns där för att spara ström naturligtvis, och tryckte man på den fick man upp en meny där man kunde välja VILKA nätverk man ville ha inkopplade, typ Ethernet, Trådlöst och 3G.

Stängde man av nåt, så fanns det ju inte längre, och kunde alltså inte fungera, så det kan ju vara nåt sånt som hänt - att nån tryckt på knappen alltså ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...