puttekock Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Hej jag har DVD brännare Samsung SH-223F och när jag går in i enhetshanteraren efter att ha installerat Windows XP så står det att det datum för drivrutin 2001 07 01 Jag har varit in på Samsungs hemsida och sökt på brännaren och så laddat ner uppdateringen, men när jag går in i enhetshanteraren och klickar på uppdatera drivrutin och söker reda på filen jag har laddat ner så hittar den inte filen. Jag har extraherat den men det hjälper inte. När jag går in i filen direkt och skall klicka igång så kommer det upp en installationsruta i 2 sekunder och så försvinnner den. Är det någon som vet hur man skall bära sig åt för at uppdatera brännaren, eller skall jag låta det vara som det är? Tacksam för svar. Hälsningar Gunnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Här har du direktlänk till rätt firmware.... det kan hända att det inte finns nyare än den du har, eftersom versionsnummret är SB00. Hur som helst skall det bara vara att packa upp zip-filen och dubbelklicka på SH-S223F_SB00.exe. http://org.downloadcenter.samsung.com/down...-S223F_SB00.zip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
puttekock Posted August 30, 2008 Author Share Posted August 30, 2008 Hej det är precis den där länken jag har laddat ner och den fungerar inte. Jag har nyligen köpt ett datorpaket för 7995:- och windows XP som jag skulle installera själv, och det verka lite konstigt om de har satt i en så gammal DVD brännare. Jag vet ju inte vad DVD:n heter men i enhetshanteraren så stod det att det var en sån här brännare och jag antar att det är rätt som kommer upp Om inte annat så får jag höra av mig till Gardefelt data där jag har köpt datorn. Hälsningar Gunnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
puttekock Posted August 30, 2008 Author Share Posted August 30, 2008 Hej igen för kännedom så är det den här datorn jag pratar om http://www.gardefelt.com/prodinfo.aspx?pid=14324 Men det framgår inte riktigt vad det är för brännare som jag kan förstå det. Hälsningar Gunnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Blanda inte ihop drivrutiner med Firmware. Att du har drivrutiner till DVD från 2001 är helt normalt, det innebär ju inte att din DVD är så gammal utan det är XP s drivrutiner som är några år gamla. Så det är bara att köra som det är. Mina drivrutiner är också från 2001 och fungerar utmärkt. Ang firmware så kan man enkelt säga att det är brännarens bios, men det är nog inget du behöver uppdatera nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Instämmer med Lasseska... med det tillägget att firmware inte GÅR att uppgradera, eftersom det tydligen bara finns en, nämligen den du redan har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
puttekock Posted August 30, 2008 Author Share Posted August 30, 2008 Tack för mycket snabba och bra svar, då vet jag att jag inte behöver bry mig om det här något mer. Man lär sig alltid något nytt här i livet och framförallt i det här forumet. Hälsningar Gunnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts