Gå till innehåll

Drivrutiner till DVD Samsung SH-S223F


Recommended Posts

Hej jag har DVD brännare Samsung SH-223F och när jag går in i enhetshanteraren efter att ha installerat Windows XP så står det att det datum för drivrutin 2001 07 01

Jag har varit in på Samsungs hemsida och sökt på brännaren och så laddat ner uppdateringen, men när jag går in i enhetshanteraren och klickar på uppdatera drivrutin och söker reda på filen jag har laddat ner så hittar den inte filen.

Jag har extraherat den men det hjälper inte.

När jag går in i filen direkt och skall klicka igång så kommer det upp en installationsruta i 2 sekunder och så försvinnner den.

Är det någon som vet hur man skall bära sig åt för at uppdatera brännaren, eller skall jag låta det vara som det är?

Tacksam för svar.

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej det är precis den där länken jag har laddat ner och den fungerar inte.

Jag har nyligen köpt ett datorpaket för 7995:- och windows XP som jag skulle installera själv, och det verka lite konstigt om de har satt i en så gammal DVD brännare.

Jag vet ju inte vad DVD:n heter men i enhetshanteraren så stod det att det var en sån här brännare och jag antar att det är rätt som kommer upp

Om inte annat så får jag höra av mig till Gardefelt data där jag har köpt datorn.

Hälsningar Gunnar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Blanda inte ihop drivrutiner med Firmware.

Att du har drivrutiner  till DVD från 2001 är helt normalt, det innebär ju inte att din DVD är så gammal

utan det är XP s drivrutiner som är några år gamla. Så det är bara att köra som det är. Mina drivrutiner är också från 2001 och fungerar utmärkt.

Ang firmware så kan man enkelt säga att det är brännarens bios, men det är nog inget du behöver uppdatera nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...