Gå till innehåll

CD-enhet genom USB...


vb_kalle

Recommended Posts

Hej igen !

Jag har läst igenom en hel del frågor här, med vidhängande svar, och fått en tankeställare gällande mina planer för nybyggd dator. Jag hade nämligen tänkt att helt slopa den interna CD-enheten och i stället använda mig av en tämligen nyanskaffad extern DVD-brännare, ansluten via USB. Någon hade vid något tillfälle sagt att bara se till så att det går att boota upp på CD-enheten.

Men nu har jag sett i flera svar här att man vid ny- och/eller ominstallation av Windows XP ska hålla rent med USB-anslutna och andra externa enheter. Om det stämmer så spricker min föreställning om enbart externt ansluten läsare, eftersom jag kanske måste utför vissa installationsmanövrer när jag flyttar min XP till ett nytt moderkort. Då måste jag kanske ändå montera in en intern läsare - eller....? ?

Hur svårt kan det bli ?

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för svaren och ska se vad som händer när jag själv kommer i skarpt läge. Förhoppningsvis flyter det på som 'Easy River'.....

(Har aldrig varit med om att start av en nybyggd dator, eller en installation av något tillbehör har gått strulfritt ! Snarare regel än undantag att någonting genererar en svärm av frågetecken och frustrationer - dock i alltför många fall beroende på installatörens egen klumpighet och iver....)

/Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...