Dannepil Posted September 3, 2008 Share Posted September 3, 2008 Routern är köpt, installerad och fungerande vad gäller pc'n. Dock kan jag inte koppla upp mig mot routern med mac'en. Airporten är påslagen och jag hittar nätverket men kan inte koppla upp mig mot det. Jag har gjort så att nätverket ska begära ett lösenord och det anger jag men får upp felmeddelandet; Ett fel vid anslutningen till Airport-nätverket "Teek". Vad måste jag göra för att kunna ansluta mac'en till routern? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinget Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Prova att byta krypteringsmetoden på anslutningen. Möjligt att macen inte orkar den du har nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Routern är köpt, installerad och fungerande vad gäller pc'n. Dock kan jag inte koppla upp mig mot routern med mac'en.Vad måste jag göra för att kunna ansluta mac'en till routern? Det första man gör när routern är köpt och installerad är att bege sig till sin routers supportsida. De allra flesta har nya firmware som ex kan stödja Mactrubbel med anslutningar... Sen brukar det vara mycket enkelt att uppgradera firmwaret om man tar någon minut och läser. dlink.se netgear.se osv.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dannepil Posted September 7, 2008 Author Share Posted September 7, 2008 Routerns hemsida är redan igenomögnad och jag blir inte direkt klokare på allt som kan ställa in där. Jag har försökt uppgradera firmwaren men får ett felmeddelande varje gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts