DAson Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Har en fråga som många säkert kan hjälpa mig med. Jo det är så att jag upptäckte det igår att min nye hårddisk har blivir en flyttbar disk och hur har det gått till och hur blir man av med det. Det står nere vid klockan Säker borttagning av maskinvara. Samma sak hände en kompis till mig, men den försvann efter ett tag. Han har en Satadisk. Precis som jag har nu till extra utrymme för media. Jag har bara stöd för 1:a Sata och inte Sata 2 som denna disk är men det funkar ändå utan problem. Låta den va tills den försvinner av sig självt. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Kör du XP? Den ligger där för att SATA-standarden säkert stöder "Hot swap" Du kan koppla bort den under drift om du vill men mm du kör XP och inte vill ha den där så kan du kanske prova med högerklick på startmenyn > Egenskaper och leta upp att den ikonen ska vara dold. Vill dock minas att det inte alltid fungerade med bara dölja o har för mig att den ibland kunde visas ändå. Du kan alltid testa, kanske fungerar bättre hos dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts