Gå till innehåll

Min laptop når inte det trådlösa nätverket efter ändringar


dreamingoutloud

Recommended Posts

För ett tag sedan fick jag in en trojan i min dator men lyckades göra mig av med den genom att gå in i felsäkert läge och radera den. Dock gjorde jag ett misstag när jag skulle återgå till normalt läge och råkade jag klicka i "normalt startläge" så att hela datorn starta i ett "rent startläge". Mycket systeminställningar sattes på noll osv. Och nu efter detta funkar inte mitt trådlösa nätverk på datorn. På ikonen för tråflöst nätverk står mitt nätverk, så den har inga problem med att hitta det. Dock står det "begränsad eller ingen mottagning" på statusen.

Måste jag installera om hela nätverket eller är det något som 'blockar' mitt nätverk?

Skulle vara tacksam för hjälp eftersom jag inte är jätteduktig med datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej gå in i kontrollpanelen , start/kontrollpanel/nätverk delningscenter/hantera nätverk väl där inne inaktiverar du ditt trådlösa nätverk sen aktiverar du det igen har löst samma problem ett antal ggr på detta vis . mvh linnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej gå in i kontrollpanelen , start/kontrollpanel/nätverk delningscenter/hantera nätverk väl där inne inaktiverar du ditt trådlösa nätverk sen aktiverar du det igen har löst samma problem ett antal ggr på detta vis . mvh linnet

det har vi provat hundra gånger utan att det funkar.

det var svart två månader sedan detta hände med min dator så det känns som vi provat det mesta.

försökte systemåteråställning men det fanns i stort sett inga återställningspunkter så det var ingen idé.

Kanske lite bra att formatera hela datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähhh, kör en System Återställning, och radera sen ev. Trojanen ännu en gång om din Systemåterställningspunkt var innan du raderade den, och så funkar allt igen!

/LbL!

vi tänkte göra en systemåterställning men det gick inte eftersom det inte fanns några systemåterställningspunkter eller vad det nu kallas. frågan är ju om man skall behöva formatera hela datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...