Gå till innehåll

Förstora / förminska miniatyrerna av fönster


Stim

Recommended Posts

Tror inte det, har aldrig sett något om detta.

Edit: Fast nu när jag tänker efter så är det ju ett vanligt fönster, dock utan stäng/minimera/maximera-knappar som dyker upp när man håller musen över det minimerade progammet.

Borde nog finnas någon som gjort ett eget program som man kan ändra storlek på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är dom jag menar. Hacket kanske inte var för det?

Såg nu att artikeln var mer om de där miniatyrerna som poppar upp vid [Alt] + [Tabb].

Mjo.... länken var mer ett exempel på vad för slags hack som krävs för att storleksändra aktivitetfälts-miniatyrerna! Jag återkommer om jag hittar rätt nycklar att hacka!  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, trodde först det var lösningen men såg nu att det bara var exempel som du skrev om.

e-son du verkar kunna det här med register och allmänt är duktigt på dator o diverse hack osv. Så detta kanske du kan knäcka :)

Om du får tid o så dvs någon dag  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, trodde först det var lösningen men såg nu att det bara var exempel som du skrev om.

e-son du verkar kunna det här med register och allmänt är duktigt på dator o diverse hack osv. Så detta kanske kan kan knäcka :)

Om du får tid o så dvs någon dag  :)

Hehehe.... det dyker säkert upp ett hack så småningom.... men kanske inte från mig!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men det är ju inte alls säkert att det har med registret att göra.

Registret är ju bara som en simpel databas och behöver inte ha något med detta att göra.

Jag skulle nog sätta mig ner och leta fram det i explorer.exe istället, eftersom det är explorer.exe som är fönsterhanteraren i Windows om jag inte minns fel.

Annars kanske dwm.exe, som har hand om Windows Aero har något med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är något program som funkar lite sådär för mig, testa det.

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vis...skbar-previews/

All you have to do is download, unzip, and launch the application, set the size that you'd like, and the effect takes place immediately.

Note: Because this utility mucks with internal stuff in explorer.exe, use this at your own risk.

Så det var i explorer.exe man skulle härja ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat programmet o måste jag säga det fungerade över förväntat bra. (programmet som du al6 tipsade om)

Man behövde bara klicka på exe filen som hämtades och i rutan som dök upp direkt fick möjlighet att ställa in både höjd och bredd och hur man vill det ska tonas. Miniatyrerna gick o göra hur stora o små som helst.

För den som vill testa så fungerade det både i 32 o 64.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...