Gå till innehåll

Problem med ett Geforce 7900 GTX i Vista 64


RipTheJacker

Recommended Posts

Hej!

Jag har precis installerat Vista 64. Och nu kan jag inte installera drivrutinerna till mitt grafikkort - ett Nvidia Geforce 7900 GTX.

Det som händer är följande:

När jag precis har installerat drivrutinerna så startar om datorn, sedan ser jag skrivbordet i ett par sekunder sedan blir bara allt svart... Oavsett hur länge jag väntar så får jag ingen bild, jag får avinstallera drivrutinerna med hjälp av Systemåterställaren.

Vet någon vad felet kan vara? Och hur jag fixar det?

Vänliga Hälsningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm.

Den senaste drivrutinen kanske installeras automatiskt? I enhetshanteraren står det att Nvidia Geforce 7900 GTX (Microsoft Corporation WDDM) är den installerade drivrutinen. Men varför kan jag inte installera den från hemsidan?

Min upplösning på skärmen är helt konstig också, jag har i Windows XP haft en upplösning på 1440 * 900 men nu kan jag bara få 1280*1024 - vilket är konstigt när jag har en Widescreenskärm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min upplösning på skärmen är helt konstig också, jag har i Windows XP haft en upplösning på 1440 * 900 men nu kan jag bara få 1280*1024 - vilket är konstigt när jag har en Widescreenskärm...

Har du installerat drivrutiner för skärmen? Det borde ge dig tillgång till rätt upplösningsinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...