Gå till innehåll

MMJ Music Match Jukebox


CGD

Recommended Posts

Jag har problem med min MMJ 8.2. Den har alltid fungerat bra fram till för ett tag sedan. SP 3 kom och jag skaffade ny dator och MMJ fungerar inte längre. När jag startar programmet blir hela datorn låst och det tar ett flertal minuter innan det släpper och MMJ kommer upp med en ruta som meddelar att jag inte har någon nätkontakt. Jag använde MMJ mest till att rippa CD skivor, men inte ens det fungerade vidare bra för när man ger programmet ett kommando så blir allt helt trögt igen och så kommer ju inte låtar och namn på CD upp. Ingen nätkontakt var det ju.

Tänkte programmet hade blivit för gammalt så jag prövade att ladda ner MMJ 10 men det fungerade på samma sätt.

Jag gillade MMJ för att man kunde ställa in olika kvalitéer på sina rippningar. Jag menar då inte bitantalet. Finns det något annat program med samma funktioner som jag kan pröva om det nu inte går att få ordning på MMJ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade MMJ för att man kunde ställa in olika kvalitéer på sina rippningar. Jag menar då inte bitantalet. Finns det något annat program med samma funktioner som jag kan pröva om det nu inte går att få ordning på MMJ?

Vad menar du med olika kvalitéer på sina rippningar?

Jag använder Exact Audio Copy för rippning. Det bästa gratisprogrammet för den som vill göra så exakta rippningar som möjligt, och som är beredd att ägna en stund åt inställningar och installation av olika kodare (endast flac ingår, andra format får hämtas separat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett att vissa MP3 rippare har olika inställningar för kvallite. Först kan man ju ställa in bitrate men sedan också kvalliten på rippningen. Det brukar vara normal, hög och mycket hög. Jag tycker det har varit svårt att hitta info om detta men vad jag tror mig kommit fram till så räknar ut kodningen mer noggrant. Det tar ju också längre tid. Jag har prövat EAU och visst kan det rippa en CD med HÖG kvallite men jag gillade inte programmet och jag fick inte MP3 filer direkt. Jag fick ett intryck att EAC mer vänder sig till dem som vill kopiera in sin CD samling till hårddisken med full kvallite. Okomprimerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att det att jag prövat flertalet program har jag kommit fram till att MMJ är klart bäst. Det är ju inte just bara konverteringen utan hur programmet fungerar för övrigt som har betydelse. MMJ var det tydligen Yahoo som köpte och fördärvade. Nu har jag hittat Jet Audio som har ett liknande arbetssätt. Vilken encoder det använder vet jag däremot inte.

Men bäst av allt är att jag har Jet Audio program. Det kom med när jag köpte mig en iAudio MP3 spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...