robis Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Någon som kan hjälpa mig att rädda lite data... Får blåskärm vid uppstart och iaStor.sys filen saknas. Vill inte blåsa datorn... Quote
JoWa Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Det är en fil från Intel. Kika på deras supportsida. Kanske någon artikel där kan vara till hjälp. Quote
e-son Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Du kan prova att reparera XP från CD-skivan! Se till så bios-inställningen "First boot device" står på CD/DVD! Och boota upp datorn med XP-skivan i. Använd dom alternativ som jag har markerat på bilderna! Quote
robis Posted September 19, 2008 Author Posted September 19, 2008 Jag har räddat mina viktiga filer och bilder genom att lägga på en XP installation på en annan partition. Men man blir ju trött på sånna är fel som bara kommer helt plötsligt och ger blåskärm! Quote
Guest yassin_2999 Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 När jag google lite så rekommenderade de denna länk: http://www.intel.com/support/chipsets/imst/sb/CS-020825.htm Quote
Recommended Posts