Gå till innehåll

Felmeddelande 0x000113a2 när jag kopierar filer!


__087

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

jag har tyvärr tråkiga nyheter, nyss när jag satt och kollade på film på datorn så fick jag upp detta meddelande igen. "Explorer har stött på ett problem och måste avslutas" jag fick även upp ett nytt meddelande som lyder såhär: "Felaktigt program wmplayer.exe, version 10.0.0.3802, felaktig modul ntdll.dll, version 5.1.2600.2180, felaktig adress 0x000118c5." nu är vi alltså tillbaka på ruta ett igen, vad finns det igentligen kvar att pröva?? för mig lutar det nog tyvärr åt en ominstallation  neutral!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå där...

Har ni tänkt på att det kan vara en annan drivrutin som använder samma minnesadress som ntdll.dll.

Om du t.ex har ett usb trådlöst nätverkskort, som startar upp när du går online använder den minnesadressen kommer det att bli konflikt när ntdll.dll vill använda platsen också.

Jag tror att ni får söka efter en annan enhet som är det egentliga problemet.

Jag hade tidigare ett usb-nätverkskort med en minnesadress som windows xp ville ha och då det blev konflikt så visades en blåskärm samt omstart av datorn. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundera på vad du installerat när felet uppstod.

Om du inte kan komma på något speciellt, kan du alltid vid en ominstallation börja med enbart en hårddisk och grafikkortet.

Efter det, Installera alla drivrutiner till ditt moderkort, dvs chipset.

Har du ljudkort, eller är det integrerat? Har du båda, fundera på vilken du inte behöver installera eller t.o.m avaktivera i BIOS.

När du kommit så här långt, installera sp3.

En sak du kan fundera på är att ladda ner sp3 och bränn ner till en cd innan du ominstallerar något, så du slipper att installera nätverkskortet eller något antivirus före sp3.

Nu, när du installerat så långt är förhoppningsvis datorn fortfarande fungerande, och du kan installera en enhet av din hårdvara i taget till du har all den hårdvara du vill ha.

Om allt fungerar fortfarande, fortsätt med mjukvara, ett i taget med omstart mellan varje och en tids användande mellan programmen, så att du ser om det fungerar eller ej.

Fungerar det... forsätt med nästa programvara.

Detta förfarande gäller naturligtvis för all hårdvara också.

Hoppas att det löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fixade här om dagen en XP pro skiva med SP3 integrerad så det ordnar sig med det. Jag tror faktist att jag vet vad felet kan vara, tidgare skrev du att det kan bero på ett trådlöst nätverkskort och hag köpte ett nytt för inte så länge sedan jag använt. Ett NETGEAR RangeMax Next Wireless-N 300 USB Adapter, kan det ha något med det att göra alltså??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut kan det vara en del av problemet. Jag hade ett Zyxel usb-kort som var orsaken.

Prova att avinstallera det kortet så er du ganska snart om det var det som orsakade problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sökt lite... och kommit fram till att det felmeddelande du får genereras i grunden av en felaktig "wintrust.dll".

Prova att ominstallera sp3 på datorn.

Innan du installerar om sp3, avinstallera det gamla först och gå ett steg till...

Start - Kör, skriv: sfc /purgecache

Då rensar du Dll-cachen innan eftersom vi misstänker en felaktig dll-fil.

Oroa dig inte över det, när den är klar, skriv: sfc /scannow så kollas alla systemfiler och hämtas nya från xp-cd'n som samtidigt läggs i cachen.

Sedan gör en ominstallation av sp3, inte från din integrerade cd... ladda hem en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej alltså jag är tacksam för hjälpen jag fått men just nu håller jag på att installera om datorn istället för att hålla på och bråka med problemet, hoppas det hjälper. Jag har haft så mycket problem med den och jag har så mycket skräp i burken så det är nog faktist på tiden  :D men tack så mycket för all hjälp jag fått M.V.H // __087

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra alternativ, tycker jag... ;)

Kom ihåg bara att ta en ny sp3 och inte den du slipstreamat tidigare.

Om det nu är fel på dllfilen som jag beskrev ovan, så får du samma problem igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...