Gå till innehåll

ATI Catalyst Control Center


Recommended Posts

Har en Acer TravelMate 5510 laptop med där CCC lagt av fullständigt. Får bara meddelande om att programmet inte funkar när jag startar datorn. Går inte igång alls. Har provat att instellera om med versioner från Acer (gammal) och ATI (ny) utan att det funkat ett dugg bättre. Har nu avinstallerat allt som har med CCC att göra men har inte rört drivrutinerna till grafikkortet (mobility radeon X1300) som verkar funka som det ska ändå. Ser ingen direkt försämring. Kör fortfarande på 1280*800 px, 32-bitars färg, 60Hz etc.

Nu min fråga: Påverkas upplösning, bildkvalitet, färgdjup etc etc av att inte ha CCC installerat?

Är väldigt tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, skönt att höra. Jag upplever att datorn startar mycket snabbare nu när jag inte har CCC.

Ja, du slipper ju ett autostartande program. Du kan slippa ytterligare två saker, om du skriver services.msc i Kör och inaktiverar Ati HotKey Poller och ATI Smart. :)

Men för att förtydliga: ingenting blir med andra ord SÄMRE med upplösning etc etc för att man tar bort CCC?

Nix, så nästa gång det är dags för uppdatering, laddar du ned drivrutinerna utan CCC-tillägget. Du väljer då Option 2 (Display Driver) på nedladdningssidan. (Efter uppdatering får du göra om inaktiveringen jag föreslog.) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var noga med att du har .NET Framework installerat, det startat inte annars, kommer bara upp ett felmeddelande istället vid start (på minner om det du beskriver men så kanske inte är fallet...)

Jag föredrar att slippa både .NET och CCC. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...