Gå till innehåll

Avinstallera Foxit Reader 2,2


Kustaa06

Recommended Posts

Hur kan man bli av med skräpet?

                                                                                                                                      Installerade Foxit Reader För ett tag sedan som alternativ till Acrobat Reader men det visade sig att man kunde inte läsa alla intressanta PDF filer man hittade på nätet och sidor som t.ex Patient-Fass strulade rigtigt.

Enligt manualen till Foxit ska man avinstallera den genom att deleta programmappen. (Zip version)

Gjorde detta och installerade Acrobat istället.

Nu när man öppnar PDF filer på nätet fungerar allt bra och de öppnas i Acrobat men alla PDF filer som jag har sparat i dator har fortfarande occuperat av Foxit och öppnas i detta och jag kan inte hitta skräpet (Foxit) någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte råda nogon att installera Comodo Registry Cleaner än!!

tror inte det är färdigt riktigt än, jag laddade hem det, gjorde en rensning först med CCleaner,

avinstallerade det o installerade Comodos Registry Cleaner , o gjorde en rensning, hör o Häpna

den hittade över 600 filer 350 av dom togs inte bort på grund av säkerhet..  men så mycke skräp kunde det inte vara kvar? lyckligtvis hade jag gjort en backup. eftersom när jag startade upp datorn dan därpå, så startade varken Comodo brandvägg eller mitt antivirusprogram,

så nått stämmer inte med det programmet? om det skulle göra det så är ju CCleaner bara skit att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kal,

Tråkigt att du fick problem efter registerrensningen. Jag har gjort flera registerrensningar med CRC, och det har inte uppstått några problem för mig. Har också Comodo brandvägg (3.5 i CIS-paketet).

CCleaner är inte en lika kraftfull registerrensare som CRC, eller för den delen Free Window Registry Repair, som jag också har använt utan att ha fått problem till följd av rensning. Att CRC hittade 600 fel vid första skanningen är inte så överraskande. Första gången jag körde Free Window Registry Repair hittade det betydligt fler fel i mitt register, och då hade jag ändå kört CCleaner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ccleaner är mycket konservativt avseende vad som rensas.  Detta pga av att det inte ger mycket att gräva för djupt samt att

risken för fel är stor.

Att få bort Foxit junket brukar enkelt lösas genom att installera om Adobes riktiga pdf läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...