drajsnow Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Kan man ändra storlek på befintliga partioner på datorn? Min hd är på 320 gig, c: är på 100 gig och d: ligger på 195. Jag skulle vilja utöka d:. Går det att göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Det kan du göra med t.ex. EASEUS Partition Manager Home Edition. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Om du använder vista ultimate eller eventuellt andra vista versioner så kan du i diskhanteringen utöka och krympa volymer. Kontrollpanelen > Administrationsverktyg > Datorhantering och där välja diskhantering. Högerklicka på volymen så får du upp alternativen utöka volym och krymp volym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 Ja just det, glömde att det i Vista finns en och annan förbättring jämfört med XP! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Du kan göra det i diskhanteraren i Windows Vista men jag tror du tappar allt innehåll då. Därför använder jag alltid riktiga partitioneringsprogram istället. Paragon/Norton eller liknande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Ingen fara. Testade det vid ett tillfälle tidigare och fungerade bra. Inget på Windows, C: disken gick förlorat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts