Gå till innehåll

USB-port som inte fungerar


Gäst Computer

Recommended Posts

Gäst Computer

Asså i somras när jag var och surfa på internet fick jag nått virus som förstörde min usb-styrenhet. Vad jag än pluggar in i usbkontakten så står det att det inte funkar. Jag har provat med min trådlösa mus, min externa hårdisk och olika usbminnen, och inget utav det funkar. Det står bara "kan inte känna igen blablabla"

Jag har ominstallerat datorn flera gånger, jag har laddat ner drivrutiner men inget funkar tyvärr.

Någon som vet vad felet kan vara. Kan viruset vara kvar i datorn trots att jag ominstallerat den?

Hjälp tack.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat moderkortets drivrutiner för det chip-set (nVidia, ALI, Intel, osv) som sitter på ditt moderkort, annars fungerar det ju inte ?!

Det hämtar du hem från din moderkortstillverkare eller datortillverkare.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Computer

Min dator heter Acer Aspire 3650.

Jag har varit på acers sida och laddat ner drivrutiner därifrån, men det funka ändå inte.

Mitt moderkort är ATI något. vet inte riktigt vad det heter. Men ni kan väll hjälpa mig att hitta den senaste drivrutin till den? Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chipset Ati... ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/asp..._v8.233.0.0.zip, XP drivrutiner...

Drivrutiner till din modell... http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_3650.html

När du extraherat, dvs packat upp zipfilen, dubbelklicka på "CheckVer.exe", för att kontrollera att det är rätt version på chipset.

Om det är rätt version, och det borde vara det... dubbelklicka på "Setup.exe", och följ anvisningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Gäst Computer

Jag har formaterat om allt och det verkar inte vara något virus kvar.

Däremot har jag inte kollat i BIOS. Vad är det jag ska titta efter där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...