tomorrow Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Som rubriken säger. Se bifogad bild (rödmarkerat) Var har jag dessa 11.72 GB. Disk 1 är en WD 2500 HD. Disk 2 är ReadyBoost USB minne Som vanligt mycket tacksam för hjälp /tomorrow Quote
e-son Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Som rubriken säger.Se bifogad bild (rödmarkerat) Var har jag dessa 11.72 GB. Disk 1 är en WD 2500 HD. Disk 2 är ReadyBoost USB minne Som vanligt mycket tacksam för hjälp /tomorrow Det är högst sannolikt, en dold återställningspartitition du ser där. Den behövs om du skulle behöva återställa Vista till fabriksinställningarna! Quote
LightningStrike Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Det är inte så att du har en märkesdator som kom med ett förinstallerat windows? det kan mycket väl vara en dold recoverypartition (återställningspartition) Quote
tomorrow Posted October 11, 2008 Author Posted October 11, 2008 Tack ska ni ha e-son och LightningStrike ! Det var väl det jag gissade på, men varför skulle jag då bränna tre recowery Cd-skivor som jag blev uppmanad att göra när jag startade min Fujitsu/Siemens SCALEO P för första gången. Är det både hängslen och svångrem som gäller? Och hur kommer man åt den dolda recoverypartition? Det står inte i någon av den usla dokumentationen som följde med datorn. /tomorrow Quote
LightningStrike Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Det brukar vara så att man ska trycka på F10 eller liknande när datorn bootar upp. (På samma ställe som man tryckel DEL för att gå in i BIOS) Vilken knapp du ska trycka på borde stå i manualen (Om du fick med en sådan). Nu när du skapat dina rescuskivor borde du rent logiskt kunna använda diskutrymmet till vad du vill. Quote
Guest al6 Posted October 11, 2008 Posted October 11, 2008 Nu när du skapat dina rescuskivor borde du rent logiskt kunna använda diskutrymmet till vad du vill. Japp, och det var därför jag skrev en guide för att göra detta här. http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=12291.0 Quote
waxinator Posted October 12, 2008 Posted October 12, 2008 Det var väl det jag gissade på, men varför skulle jag då bränna tre recowery Cd-skivor som jagblev uppmanad att göra när jag startade min Fujitsu/Siemens SCALEO P för första gången. Tja... du får ingen användning av återställningspartitionen om hela disken havererar eller byts ut... det är då som dina CD-skivor kommer väl till pass... Quote
Recommended Posts