Gå till innehåll

Då och då måste datorn inkonsekvenskontrolleras


Loran

Recommended Posts

Jag fick ett annat tips att testa chkdsk c: /f /r , vilket jag gjorde. Datorn har därefter kört o kört och håller fortfarande på. Den inkonsekvenskontrollerar och som jag förstår även reparerar. En väldans massa kB varje gång. Jag försökte avbryta för att gå in i felsäkert läge och försöka bränna en cd tidigare goda råd, men än så länge kommer jag inte in. Chkdsk vill fortsätta ett tag till. Undras om det går att avbryta? Med vilket kommando i så fall. Eller det är kanske bättre att den får hålla på. Någon gång måste den väl bli klar!!??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag började köra chkdsk c: /f /r , och datorn har malt på i timmar. Jag har följt rådet att inte avbryta. Men sen upptäckte jag att samma antalet kB som återställts kom tillbaka 524288 kB i en fil. Det verkar ju skumt, det verkar som om den kör om samma saker gång på gång.

Jag provade i en skarv att via F8, gå in och öppna i felsäkert läge. Det går att komma så långt som till det kommandot, sen händer inget mer, den öppnar inte, vilket fungerat tidigare. Nu är det riktigt illa!

Kan också tilläggas att det är windowssystem 32configsoftware.LOG har en ogiltig storlek.

Goda råd efterfrågas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjlighet att skapa din XPhome cd på en annan dator?

I så fall, gör det...

Om du kan låna en cd, är det bra. Då kan vi börja med en återställning till ett tidigare datum.

Det verkar som om du fått ett korrupt register...

Oftast går det att ordna, men du behöver din xp nyckel och en cd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter några dagars bortavaro, fick jag äntligen fram skivan, och hip ,hip, det fungerade.

Jag är mycket nöjd o glad. Det märkliga var att det gick utan licensnyckel!! Det bara fungerade.

Ska jag måntro behöra göra ngt efterarbete??.

Tack i alla fall Venoms m fl för alla goda råd. Mkt värdefullt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...