Gå till innehåll

[LÖST] Varje gång jag stänger ner Outlook 2007 startas Konfigureringsguiden


Recommended Posts

Varje gång jag stänger ner Outlook 2007 startas Konfigureringsguiden för Office 2007. De övriga programmen i Office Enterprise 2007 fungerar normalt. När konfigureringsguiden har gått en stund vill den starta om datorn för att slutföra installationen. Om jag säger ja, starta om nu börjar den nedstängningen och jag får ett felmeddelande som säger att det inte går att stänga ner datorn medan outlook är i gång och frågar om jag vill stänga ner outlook och starta om datorn. Väljer jag ja så startar datorn om och inga problem uppkommer förrän jag stänger ner outlook igen, då börjar proceduren om igen. Om jag istället avbryter konfigureringen så får jag ett felmeddalnde som säger att outlook inte hittar en dll-fil och måste installeras om. Har någon träffat på det här problemet tidigare och hittat en lösning?

Jag har en Acer Travelmate 7720 med Vista Home Premium och Office Enterprise 2007. Alla tillgängliga uppdateringar är installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det blir samma fel även i felsäkert läge. Det blir tom värre: nu får jag felmeddelande redan när jag startar Outlook. Då säger den "Den nödvändiga filen OUTLRPC.dll gick inte att hitta i sökvägen. Installera om Microsoft Office Outlook." Sedan stänger Outlook ner sig. När jag sedan starta Outlook igen så får jag ett annat felmeddelande: "Det här programmet kunde inte startas eftersom MSVCR80.dll inte kunde hittas. Det här problemet kan rättas till genom attt du installerar om programmet".

När jag har fått liknande felmeddelanden tidigare och installerat om Outlook så funkar Outlook igen förutom att konfigureringsguiden startas vid avstängning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...