Gå till innehåll

Problem med D-Link DBT-122


Rebom

Recommended Posts

Hej jag har en D-Link DBT-122 som har fungerat bra med min vista dator och nu har jag XP och den fungerar inte!!  när den är installerat och kalrt för användning får jag ett fel medelande om(Blutooth-programlicensen omfattar inte användning med denna blutooth-enhet) ::) question?

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det där är ju inget fel, det är bara en underrättelse...

Den funkar ju när installationen är färdig, du kan ju inte ens ha provat.

Annars kan man ju gå bakvägen, och slippa dlinks program (som installeras automatiskt när man kör setup)  genom att installera från Enhetshanteraren istället.

Dvs ha Pinnen i, och högerklicka DenHärDatorn, dubbelklicka Pinnen, och Uppdatera drivrutiner därifrån (bläddra dig alltså fram till den mapp drivrutinerna ligger UPPackade i!) .

Men, som sagt, det ÄR ju inget fel på din installation!

/LbL!

P.S.  Men sicken jäphla översättning av Driver de har gjort på bilden - Förare ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men jag har försökt med det också funkar inte,kolla vid kolckan den är inaktiv.

när jag försöker starta den får jag (blutooth-enheten kunde inte hittas,kontrollera att blutooth-enheten är rätt ansluten och i gång)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju bara att gå in på nätverksanslutningar, och högerklicka på den, och aktivera den.

Så där ser det alltid ut hos mig när jag inte använder den, för jag avaktiverar den då.

Har du Blutooth-pinnen i den där 'ställningen/hållaren' från dlink, annars funkar den inte ?!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du överhuvudtaget startat OM datorn efter att du installerat ??

Jag minns inte riktigt nu, men jag tror det var som så att man INTE ska ha pinnen i när man börjar installera, utan kanske stoppa in den senare när installationen säger till, så hur har du gjort ??

Hade du pinnen i, fast man inte ska ha det, så avinstallera då allt, starta om datorn, stoppa in pinnen, och se om Windows upptäcker den.

Gör Windows det, så fortsätt då att installera drivrutinerna manuellt genom att visa Windows var de ligger, du måste alltså ha dem uppackade i en mapp.  När Windows föreslår A: (alltså Diskett), så klickar du på Bläddra, och stegar dig fram till mappen de ligger i.

Sen ska du antagligen starta om datorn, och låt då pinnen sitta i när den startar om, så ska den funka sen.

Jag vet att på vissa moderkort så kan man INTE använda USB-portar FRAMTILL, SAMTIDIGT som man använder nåt av de (oftast) två paren med USB-portar på baksidan, för det är egentligen SAMMA PAR, så man får passa sig så det inte är nåt sånt som hänt.

Dra alltså UR ALLA ANDRA USB-saker, och har du både USB-mus och USB-tbord, så FLYTTA då en av dem till en ANNAN port, och använd porten som just blev ledig, till Blutoothen, så VET du ju att den USB-porten har tillräckligt med ström också!

För olika portar KAN ha olika ström, men behöver inte ha det, dvs strömstyrkan kanske inte räcker för din Blutooth-pinne i några av USB-portarna.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kommit så där långt, så hittar ju Win pinnen, och därifrån ska det ju isåfall gå att dubbelklicka på Pinnen i Enhetshanteraren, och därifrån sen installera drivrutinerna genom att visa Windows var de ligger uppackade i en mapp.

>>Enhetshanteraren> BlutoothPinnen>Drivrutinsfliken>Uppdatera drivrutin, sen bläddrar du dig fram till mappen där de UPPACKADE filerna ligger.

/LbL!

P.S. Förresten så går det ju att klicka BAKÅT från den där bilden, och därifrån visa Win var filerna ligger, så gör det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...