Belsebub Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Detta gäller min stationära dator. Jag är inte helt hemma på det här området, men borde jag inte ha sata istället för IDE installerat? IDE är väl gammalt och långsamt? Det här är sidan där drivrutinerna för mitt moderkort finns: http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherb...?ProductID=2690 På den sidan finns det under SATA RAID, drivrutiner för floppy, vad menas med det? Floppy är inte det diskett? Ska man installera detta under uppstart på något sätt? Någon som kan förklara för mig om jag har rätt drivrutiner installerade? Kolla bild: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 29, 2008 Author Share Posted October 29, 2008 Ingen? Eller har jag formulerat frågan så konstigt att ingen förstår vad jag menar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 SATA RAID floppyn använder du vid te.x installation av xp/vista om installationen inte har en drivrutin för SATA kretsen (det var vanligt vid installation av xp vet jag) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Alltså; Har din dator inga S-ATA enheter (Hårddisk, DVD-Brännare), så behöver du inga SATA drivrutiner. Har den inbyggd SATA Controller, så ingår det isåfall drivrutiner för det i de drivrutiner din dator- / moderkorts-leverantör tillhandahåller. Kolla på din dators specifikationer om den alls supportar SATA, det var inte alls vanligt för bara nåt/några år sen. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 30, 2008 Author Share Posted October 30, 2008 Ok, då tror jag att jag fått svar på mina frågor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Dum? fråga: Hur gjorde du för att markera ämnet som [LÖST] ?? Jag har tittat efter nåt sånt alternativ när man skriver, men inte sett det. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 30, 2008 Author Share Posted October 30, 2008 Nä det blir att skriva in manuellt, då man får trycka på ändra i sitt första meddelande. Men smart idé, Stenis kanske skulle kunna ha en funktion (en knapp eller nått) för "löst" så det blir smidigare att förklara tråden löst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts