Gå till innehåll

Jag får inte bort gamla filer


kudden

Recommended Posts

lade över en massa GB från en annan dator i en mapp för jag skulle byta hårddisk.Sedan la jag tillbaka det i den nya hårddisken i den andra datorn men långt ifrån allt försvann.Tog helt enkelt bort mappen. Förut hade jag 70% ledigt på denna,men nu är det bara 40% ledigt.Vad göra?Tog jag inte bort allt ??? det är ett stort rött fält när jag gjorde en defrag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej. Vilket filsystem? FAT32 eller NTFS? Har erfarenhet av en FAT32-disk som ej gick att defragmentera, men efter konvertering till NTFS gick det hur lätt som helst.

Om du vill se en lista över fragmenterade filer, analysera disken med Defraggler. http://www.defraggler.com/download/builds

Annars kan du låta JkDefrag jobba med disken. Brukar göra susen. :)http://www.kessels.com/Jkdefrag/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en vanlig SÖK (högerklicka på vald hårddisk i t ex Utforskaren), och markera att du vill söka efter filer som är större än 1Gb (t ex), så får du en lista över alla såna.

Se bara till att du i Utforskaren>Verktyg>FolderOption(FilAlternativ?)>Visa> kryssar för så du ser Operativsystemsfiler, Dolda filer, och Fil-ändelser.

Då har du sen en lista över alla STOOORA filer som kan ta upp plats.

Det kanske är WIndows Swapfil som är uppställd på max, och som du råkade kopiera med ?!

Det är ju en Dold Systemfil som normalt inte syns.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...