billy Posted July 22, 2005 Share Posted July 22, 2005 När man öppnar utforskaren så öppnas mappen "Mina dokument" automatiskt men detta går att ändra på om man vill.. För att öppna mappen C: gör man så här: Högerklicka på genvägen till Utforskaren och välj "Egenskaper". Lägg sedan till ett mellanslag och därefter /e,C: efter sökvägen (se bild) Nästa gång du öppnar utforskaren öppnas istället mappen C: Om du skulle vilja öppna någon annan mapp är det bara att ändra sökvägen till den mapp som du vill ska öppnas.. (se bild) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nipa03 Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Någon som vet om detta funkar på vista med? Varje gång jag öppnar utforskan kommer jag in i "dokument" delen. Kan man på något sätt peka så man kommer på c: istället? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Varför klickar ni inte istället på Datorn / Den här datorn ? Visserligen är normala inställningen att man till vänster får Favoritlänkar... men det kan man ändra genom att klicka på listen Mappar där nertill. I XP så finns också ett knep för att slippa trycka på knappen Mappar för att växla fram till mapplistan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nipa03 Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Jag kan bara svara för mig själv varför jag använder utforskaren och det är därför jag är lat. :-) Jag har en genväg i snabbstartfältet med utforskaren och vill komma på c:/ direkt med ett klick.. nu kommer jag till mina dokument på mitt klick.. thats why Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted May 30, 2008 Share Posted May 30, 2008 Alla människor är i grunden lata... så även jag. Så därför har även jag med högerklick på Datorn dragit ner en genvägsikon till Snabbstartfältet. Jag gillar den övergripande vyn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts