Pipzor Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Installerade om min Windows XP för två dagar sen och märkte igår att jag inte kan dra och släppa filer, alltså flytta dem till andra platser. Jag kan inte heller dra och släppa någonting i filer heller. Till exempel med ett musik fil kan jag endast kopiera och klistra in den i den önskade filen. Jag kan alltså inte flytta den till filen. Hur kan jag fixa det här problemet? All form av hjälp är önskad, tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Omöjligt att säga med så lite info. Gå igenom de här fem sidorna, och se om du hittar nåt som liknar din situation: http://support.microsoft.com/search/defaul...amp;range=21-40 /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Jag kan inte heller dra och släppa någonting i filer heller. Till exempel med ett musik fil kan jag endast kopiera och klistra in den i den önskade filen. Jag kan alltså inte flytta den till filen.Hur kan jag fixa det här problemet? All form av hjälp är önskad, tack Högerklicka på "Startknappen" och välj "Egenskaper" och sedan "Anpassa" under fliken "Start-menyn". Välj sedan "Avancerat" och se till så att du har "Aktivera dra och släpp" ibockat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 -> "Aktivera dra och släpp" ibockat! Hahaha, ja, så klart! Fast man undrar ju isåfall hur det skulle kunna bli avkryssat under en normal installation, för visst är det väl förbockat som default, jag har inget minne av att jag brukar behöva slå på det ?! /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Fast man undrar ju isåfall hur det skulle kunna bli avkryssat under en normal installation, för visst är det väl förbockat som default, jag har inget minne av att jag brukar behöva slå på det ?! Den är ibockad "by default"... men Pipzor kan ju ha varit där o röjt efter installation! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts