Mange_86 Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Hejsan Snabb fråga till ni som kan:) Hur skickar man krypterade mail med Hotmail? Går det? eller måste man skaffa annat konto? Mycket tacksam för svar MVH Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Jag antar att du får använda ett program, för att kryptera texten i mailet och sedan klistra in den krypterade texten. Mottagaren kan sedan dekryptera med samma program, eller så kan du med PGP om det används, skapa en körbar fil, som mottagaren kör och använder ett överenskommet lösenord till, för att öppna brevet.. Det finn säkert andra program för detta än PGP, som funkar på liknande sätt. Egentligen vet jag inget om Hotmail, annat än att jag använder det ibland, men om det är så avancerat att det kan kryptera mail, har jag ingen aning om. PGP kunde tidigare användas gratis, till det jag sade ovan. Jag använder själv Secure IT: http://www.cypherix.co.uk/secureit2000/index.htm?adv=tucows När jag behöver kryptera något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mange_86 Posted November 3, 2008 Author Share Posted November 3, 2008 Tack men tack ändå.. Fattar fan inget borde finnas ett lättare sätt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 3, 2008 Share Posted November 3, 2008 Använd en e-postklient och Comodo SecureEmail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts