Västgöte Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 Hej alla problemlösare! Det har tagit tvärstopp i uppdateringarna från Windows. Problemet visade sig ha hållit på sedan före sommaren (jo, jag vet, jag borde ha kollat läget...). Jag har datorn inställd på automatiska uppdateringar och då tror man ju att det fungerar, tja ni vet. Använder Vista Home Basic 32 bitar. Har nu manuellt försökt installera mängder av viktiga uppdateringar. Samtliga har misslyckats, om och om igen. Det finns därmed en samlad surv med olika felkoder varav jag hittills bara fått träff på en när jag begagnat mig av Microsofts egen supportsida (men inte hjälpte det). Några exempel: C0150004 800706BE 80073712 (hittade denna på den här sajten, följde några rekomm. men det fungerade inte ändå) 8024D00F 80070002 (det var den jag hittade hos Microsoft) 8024000B Som sagt: datorn tvärvägrar att installera de uppdateringar den har hämtat hem. VAD ÄR KNUTEN??? Jag lovar, alla svar är av intresse. Tack på förhand! Quote
ITTOJO Posted November 3, 2008 Posted November 3, 2008 Ladda hem dial-a-fix http://www.majorgeeks.com/download4899.html Bock i att den skall åtgärda windows update. du kan även bocka i de andra rutorna det tar några minuter att köra allt sedan är det OK och windows update fungerar. Quote
e-son Posted November 4, 2008 Posted November 4, 2008 Dial-a-fix är bra.... om man kör Windows XP! Eftersom du har postat detta i Vista-sektionen så kan du prova det som finns på nedanstående länk! http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=13179.0 Quote
Västgöte Posted November 6, 2008 Author Posted November 6, 2008 Tack till både ITTOJO och e-son för att ni engagerade er. Detta är rent mysko! e-son: har testat dina tre förslag på fixar, allt såg fint ut vid hämtningarna och det var inga bekymmer heller med service.msc....MEN....det verkar inte hjälpa. Har startat om, stängt av/slagit på och testat att uppdatera igen. Lönlöst. Det är tvärstopp. Hämtning av uppdateringarna fungerar, installation njet. Noterade i uppdateringshistoriken att allt som rör Defender tydligen har fungerat genomgående. De uppdateringarna har alltså slutförts successfully, men inga andra. Får emellanåt upp en ruta som hävdar att "Windows Modules Installer har slutat att fungera. Sök efter en lösning online". Visst. Vart hamnar jag då? Jo, i Windows Update. Rena Moment 22....Är det något med mitt virusprogram eller brandväggen som stör (Norton 2007)? I alla fall, stort tack för ditt engagemang! / Västgöte Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.