Gå till innehåll

Datorn startar om när den försätts i viloläge/sovläge


RobinP

Recommended Posts

Hej!

När jag försöker försätta min dator i antingen Viloläget eller i Sovläget startar den om sig och startar upp igen då den ska gå in i dessa lägen. Den gör så trots att jag avslutat alla synlig program (Media Player, MSN m.m) och kopplat ur eventuell maskinvara som kan tänkas störa. Listan där det står om program/drivrutiner som kan störa viloläge/soläg är tom.

Jag har Vista SP1 som är uppdaterat till senaste versionen och BIOS:et är uppdaterat till det senaste. Någon om vet vad som kan orsaka detta? Försökte kolla i händelseloggarna, men det är ju inte så lätt, då man bör veta vad man letar efter. Någon som har samma problem, eller till och med en lösning?

Med vänlig hälsning Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också fått problem med Vila sedan en månad drygt (efter september månads uppdateringar?).

Jag blir endast utloggad när jag valt Vila. Jag har en Vila-knapp på tangentbordet

och om jag använder den så lyckas jag efter andra eller tredje trycket.

Jag har ingen lösning ännu för jag har prioriterat ner problemet så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Datorn verkar inte blåskärma när den sätts i viloläge/sovläge. Jag har ställt in den på att inte starta om vid blåskärm, men det syns inget iallafall.

Den hinner spara ner allting till hårddisken verkar det som. Sen hinner den stänga av sig kanske en halv sekund, men sedan slår den på sig igen. Det konstiga är att på min bärbara dator med Vista funkar det utmärkt.

En annan intressant sak är att trots ominstallation (av en helt annan anledning) inte hjälpte mot detta.

Hoppas någon har en lösning.

MVH Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...