Rebom Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Undrar om någon har testat spel som bf ,bf2142 mm i windows 7? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Jag har testat det enda spel jag har, Half-Life 2 och CSS Source. Det fungerar bra men garfiken buggar ur ibland. Det tror jag beror på att jag kör med en pre-releasedrivrutin från Nvidia som har stöd för WDDM 1.1, dvs den nya fönsterhanteraren i Windows 7. Jag har inte testat med den senste Nvidia-drivaren för Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted November 5, 2008 Author Share Posted November 5, 2008 ok då måste jag tala om för alla att Punkbuster är en ***** jobbig hinder för spel i windows vista man få fel kod 13113 coh att "du använder en okänd windows",har inte tid och lust och presentera dem för varandra :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Testade CSS eftersom du sa att det buggade ut med pre drivisar. Jag kör med senaste stabila Vista drivrutiner och det funkar oklanderligt. Ingen skillnad från Vista alltså om det är någon prestandaskillnad har jag dock ingen koll på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted November 6, 2008 Author Share Posted November 6, 2008 Testade CSS eftersom du sa att det buggade ut med pre drivisar. Jag kör med senaste stabila Vista drivrutiner och det funkar oklanderligt. Ingen skillnad från Vista alltså om det är någon prestandaskillnad har jag dock ingen koll på. så det är bara jag som har problem med spel?!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olof65 Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 har fått World of warcraft 3.0.3 funka iaf kunde logga in sen köra bra stund den krashar inte iaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted November 7, 2008 Author Share Posted November 7, 2008 Men någon måsta ha bf2142 och har testat här eller är det bara jag i alltomvista som har det? : :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Alla spel som funkar i vista funkar på Windows 7, så ingen test är nödvändig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted November 7, 2008 Author Share Posted November 7, 2008 Alla spel som funkar i vista funkar på Windows 7, så ingen test är nödvändig. Sorry så är det inte ,kanske i din värld.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Min värld är din värld, grabben. Jag menar att eftersom Windows 7 (RTM) är bakåtkompatibelt både på drivrutinsnivå och med vanliga program, med Vista så är det onödigt att testa kompatibilitet. Sen om något spånhuvud har lagt in koden "om windowsversion inte är 6.0; visa felmeddelande", i ett spel kan ju inte Microsoft hjälpa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lenti Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Spel som alla Lineage 2 Crysis Farcry 1&2 N4S alla Timeshift WOW World Racing 2 Steam Soldier of fortune nya Stalker C&C Tiberian wars 3 Cod 4 och 5 GTA SA Max Payne 1 &2 Alone In The Dark GRID Funkar utan några problem hos mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted November 8, 2008 Author Share Posted November 8, 2008 min windows är som alla andras och och ingn ändring har jag gjort med den,har installerat bf2142 och får fel 13113 på punkbuster och den har inget med windows och göra,ni som bara svarar bara föratt svara eller utan fakta ta och testa först inna ni svarar på en fråga. punkbuster har inte windows 7 i programet och därför blir det okänd windows. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olof65 Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 tro att det hjälper inte Windows 7 skall ha stöd men det beror på speltillverkare som ger uppdateringa som skall göra det funkar men Windows 7 är fortfarande i pre-beta prova kör den i windows xp mode läge eller gör rättigheter i de mappar som spelet ligger i går det installare det då. prova alla sätt ge inte upp ju eller vänta tills ny kommer kanske Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 min windows är som alla andras och och ingn ändring har jag gjort med den,har installerat bf2142 och får fel 13113 på punkbuster och den har inget med windows och göra,ni som bara svarar bara föratt svara eller utan fakta ta och testa först inna ni svarar på en fråga. punkbuster har inte windows 7 i programet och därför blir det okänd windows. Detta du säger här, med punkbuster handlar inte om kompatibilitet, utan som jag tidigare sa: Sen om något spånhuvud har lagt in koden "om windowsversion inte är 6.0; visa felmeddelande", i ett spel kan ju inte Microsoft hjälpa... Punkbuster är kompatibelt med Windows 7, men eftersom det känner att det körs på windows 7, vilket är okänt så vägrar tydligen punkbuster att köras. Detta är fel av de som tillverkat punkbuster, inte av Microsoft. Om man tänker efter så är detta väldigt dåligt gjort faktiskt: varför ska ett program själv kolla om det är kompatibelt - om det inte är det så kommer det ändå inte att kunna köras ju! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Har testat World in conflic,Fear perseus mandate och Crysis Warhead Har funkat utan några större problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Körde Call of Duty 5 och Fallout 3, funkar kanon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts