Gå till innehåll

Windows Seven och spel


Rebom

Recommended Posts

Jag har testat det enda spel jag har, Half-Life 2 och CSS Source. Det fungerar bra men garfiken buggar ur ibland. Det tror jag beror på att jag kör med en pre-releasedrivrutin från Nvidia som har stöd för WDDM 1.1, dvs den nya fönsterhanteraren i Windows 7. Jag har inte testat med den senste Nvidia-drivaren för Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok då måste jag tala om för alla att Punkbuster är en ***** jobbig hinder för spel i windows vista man få fel kod 13113 coh att "du använder en okänd windows",har inte tid och lust och presentera dem för varandra :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade CSS eftersom du sa att det buggade ut med pre drivisar. Jag kör med senaste stabila Vista drivrutiner och det funkar oklanderligt. Ingen skillnad från Vista alltså om det är någon prestandaskillnad har jag dock ingen koll på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade CSS eftersom du sa att det buggade ut med pre drivisar. Jag kör med senaste stabila Vista drivrutiner och det funkar oklanderligt. Ingen skillnad från Vista alltså om det är någon prestandaskillnad har jag dock ingen koll på.

så det är bara jag som har problem med spel?!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min värld är din värld, grabben.

Jag menar att eftersom Windows 7 (RTM) är bakåtkompatibelt både på drivrutinsnivå och med vanliga program, med Vista så är det onödigt att testa kompatibilitet.

Sen om något spånhuvud har lagt in koden "om windowsversion inte är 6.0; visa felmeddelande", i ett spel kan ju inte Microsoft hjälpa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min windows är som alla andras och och ingn ändring har jag gjort med den,har installerat bf2142 och får fel 13113 på punkbuster och den har inget med windows och göra,ni som bara svarar bara föratt svara eller utan fakta ta och testa först inna ni svarar på en fråga. punkbuster har inte windows 7 i programet och därför blir det okänd windows. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tro att det hjälper inte Windows 7 skall ha stöd men det beror på speltillverkare som ger uppdateringa som skall göra det funkar men Windows 7 är fortfarande i pre-beta prova kör den i windows xp mode läge eller gör rättigheter i de mappar som spelet ligger i går det installare det då.

prova alla sätt ge inte upp ju eller vänta tills ny kommer kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min windows är som alla andras och och ingn ändring har jag gjort med den,har installerat bf2142 och får fel 13113 på punkbuster och den har inget med windows och göra,ni som bara svarar bara föratt svara eller utan fakta ta och testa först inna ni svarar på en fråga. punkbuster har inte windows 7 i programet och därför blir det okänd windows. ;)

Detta du säger här, med punkbuster handlar inte om kompatibilitet, utan som jag tidigare sa:

Sen om något spånhuvud har lagt in koden "om windowsversion inte är 6.0; visa felmeddelande", i ett spel kan ju inte Microsoft hjälpa...

Punkbuster är kompatibelt med Windows 7, men eftersom det känner att det körs på windows 7, vilket är okänt så vägrar tydligen punkbuster att köras. Detta är fel av de som tillverkat punkbuster, inte av Microsoft.

Om man tänker efter så är detta väldigt dåligt gjort faktiskt: varför ska ett program själv kolla om det är kompatibelt - om det inte är det så kommer det ändå inte att kunna köras ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...