vistaalltomxp Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Hej! hoppas jag skriver på rätt ställe det är första gången jag skriver ett inlägg men nu till min fråga, om man har en AMD Phenom 9950 Quad-Core processor så varför visar då enhetshanteraren att det är en x86 baserad dator! tänkte byta till 64-bitars operativsystem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Jag tror enhetshanteraren definierar "dator" som ditt Windows. Du har alltså ett Windows för x86. Detta låter helt ologiskt, men jag tror det är så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomorrow Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Hej vistaalltomxp! Jag har en ADM Phenom 9900 Quad-Core processor. Kör VISTA 32-bits. Enligt bifogad bild så stämmer det som al6 skriver. /tomorrow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vistaalltomxp Posted November 6, 2008 Author Share Posted November 6, 2008 Jag kollade med TWEAK VI och där bekräftades att det är en 64bits processor men nu till nästa fråga! är det någon som har köpt en uppgradering till 64bit och vad det kostar. Köpte OP-systemet på dustin och ja det är ett klientsystem ej OEM och om man vill ha 64 så måste man köpa det och uppge licensnyckeln på mitt nuvarande system så är det någon som har en pejling om detta. Tacksam för alla svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Vad jag vet är att en nyckel / licens för Vista x86 fungerar på Vista x64. Så om du redan har en licens så kan du låna en skiva med Vista x64 från någon och installera med din licens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vistaalltomxp Posted November 7, 2008 Author Share Posted November 7, 2008 Smart! ska kolla med några polare om nån har en 64a. Tack för alla svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 det finns ju annars att ladda ner, det borde inte anses som piratkopiering om du använder din licens. Det är ju den som man faktiskt betalar för och inte median Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 -< det finns ju annars att ladda ner VAR menar du att det finns hela Vista-installationer att ladda ned GRATIS och LAGLIGT ?? : /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 det finns ju annars att ladda ner, det borde inte anses som piratkopiering om du använder din licens. Det är ju den som man faktiskt betalar för och inte median Ja det är sant, jag själv gjorde så. Laddade ner 64-bitars när jag hade licens "till 32". Men det finns många konstiga skivor som redan är crackade osv. Kanske skönt med en från en kompis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts